החרדים לא הגיבו לנשות הפרובוקציה

נשות הפרובוקציה הגיעו גם היום - ראש חודש שבט, חוללו מהומה וביזו את הקודשים בכותל • הפעם בשל העובדה שבנות הסמינרים לא מחו, החזנית עלתה על כיסא ושרה בקול רם (חרדים)

נשות הפרובוקציה הבוקר בכותל (צילום: פלאש 90)

נשות הפרובוקציה הגדילו לעשות בראש חודש שבט שחל היום (חמישי) ולהבדיל מפעמים קודמות קהל הצופים למופע החודשי היה דל.

כפי שפורסם בעבר בכיכר השבת, בשל החלטת הרבנים, בנות הסמינרים החרדיות לא הגיעו כדי למחות כנגד הפרובוקציה החודשית של הנשים הרפורמיות. הצעד נעשה מתוך הבנה שמחאה חודשית גדולה מהצד החרדי רק מעודדת את הנשים ומעלה אותן שוב ושוב לכותרות.

אי לכך, הנשים שהגיעו בציוד מלא, כולל כיפות, טליות ותפילין לא זכו לקהל צופים מספק מה שגרם להן לנסות ולעורר פרובוקציה בכוח.

הן התפללו בקול רם, והחזנית הצעירה עלתה על כיסא למען יראו אותה וישמעו את קולה גם בעזרת הגברים. ציפייתה שחמום מוח יבוא ויסייע לה בפרובוקציה לא עלתה יפה. ומהעבר השני נשמר השקט, הן סיימו את תיפלתם והתפזרו.

הרב דב פוברסקי שנכח במקום וכאב את ביזיון המקום הקדוש העביר ביקורת נוקבת על ההתרחשויות: "מה שהיה הבוקר בכותל עם הרפורמיות - זהו ביזיון שטרם היה כמוהו. הן הגיעו בכמויות ושרו בקולי קולות עד כדי כך שהפריעו למניינים הקבועים, גם בקולן וגם ברעש שהן עשו מתוך פרובוקציה לשמה".

הרב פוברסקי מתאר את הפרובוקציה ואומר כי "החזנית - בלונדינית צעירה מעוטרת בטלית ותפילין עמדה על כסא או שולחן - כדי שתיראה היטב בכל עזרת הגברים וזימרה בקול גדול".

"לפי קצב ההידרדרות, לא ברור עוד כמה זמן יינתן לנו בכלל להתפלל בכותל", הוא תוהה, "חופש הפולחן - לא? אולי בהסדר השלום עם הפלשתינים ייקבעו זכויותנו טוב יותר - הם קצת יותר רגישים לנושאים אלו...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר