ראש עיריית לוד יאיר רביבו: "פרויקט חרדי פוטנציאל לגרעון"

הח"כים החרדים תקפו בחריפות את ראש עיריית לוד יאיר רביבו בשל התנגדותו לפרויקטים חרדים בעיר: "אתה יותר גרוע מראש עיר ערבי. אתה כובש זר בלוד" (חרדים)

חיה כהן | כיכר השבת |
יאיר רביבו (צילום: פלאש 90)

היום (ג') התקיים בוועדת הפנים של הכנסת דיון במתווה פיתוח וקידום העיר לוד. אחד הנושאים שנידונו בוועדה היה העיכוב המתמשך בפרויקט הענק שתוכנן להיבנות בשטחי המושב אחיסמך, הסמוך ללוד.

מדובר בפרויקט בנייה בקנה מידה גדול אשר יועד לבני המגזר החרדי ובנייתו מתעכבת כבר למעלה מחמש שנים, בזמן שלרוכשי הקרקעות נגרם נזק רב.

ראש העיר יאיר רביבו אומר כי לא יחתום על אישור הפרויקט, בטרם תיעשה בדיקה יסודית בנוגע לאופי הסוציואקונומי של רוכשי הדירות בפרויקט. לדברי ראש העיר, כניסה של חרדים רבים לעיר, עלולה לפגוע בחוסנה הכלכלי של לוד.

חברי הכנסת החרדים הגיבו בחריפות לראש העיר וטענו כי מדובר ביחס פוגעני כלפי הציבור החרדי.

ח"כ משה גפני מיהדות התורה כינה את רביבו 'גזען' וקרא לעברו "ראש עיר עם כיפה אומר 'לא' לאנשים דתיים!", רביבו לא נשאר חייב והשיב לגפני: "חצוף, מי אתה?" כאשר ח"כ ישראל אייכלר עונה לו: "אתה יותר גרוע מראש עיר ערבי, אתה כובש זר בלוד".

גפני הוסיף כי ראש העיר מצהיר שלא יהיו חרדים בעירו, אך "אם היית מעז לדבר על האתיופים כמו שאתה מדבר על חרדים, לא היית יכול לצאת מבניין הכנסת".

ח"כ יעקב אשר הגיב אף הוא ואמר כי "בושה שמתקיים דיון כזה בכנסת ישראל. אם דיון כזה היה מתקיים לגבי הדרת הציבור האתיופי מהעיר לוד, כל מדינת ישראל הייתה מזועזעת, ובצדק".

שר השיכון לשעבר, ח"כ אריאל אטיאס אמר בדיון כי לראש העיר אין את הסמכות לעכב את חתימתו על תכנית להפקדה ודרש מרביבו לחתום על אישור הפרויקט. אך רביבו סרב לכך וטען: "לא אחתום על פוטנציאל לגרעון". בתשובתו, תקף אטיאס את ראש העיר וקרא: "יצא המרצע מן השק. גזענות נגד חרדים!".

תוכנית אחיסמך אושרה סופית כבר בשנת 2002. התכנית כוללת 3,000 יחידות דיור לאוכלוסייה חרדית. מדובר במאות משפחות צעירות שהשקיעו מאות מיליוני שקל בעיר לוד, אך נאלצים לעבור סחבת בלתי פוסקת בדרך לדירה המיוחלת.

בהמשך הדיון, העלתה יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב נקודות נוספות העוסקות בקידום התשתיות בעיר לוד, ובסיכום ישיבת הוועדה, המליצה רגב כי ראש העיר לוד יאיר רביבו, ייפגש עם ח"כ משה גפני כדי לגבש מתווה אפשרי לפתרון בעיית הפרויקט באחיסמך וצמצום הפגיעה ברוכשי הדירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר