ב'נטורי קרתא' חוגגים את מותו של אריאל שרון: "הרשע מת"

בעוד הח"כים החרדים הביעו צער על לכתו של אריאל שרון ז"ל, בפלג החרדי הקיצוני 'נטורי קרתא' בוחרים לשמוח. בכיר הקהילה ל"כיכר": "צריך ללבוש לבן ולחגוג, הרשע מת" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ישראל מאיר הירש, איש נטורי קרתא (צילום: מתוך יוטיוב)

בקרב מגזרים רבים הביעו צער על לכתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. אישי ציבור חרדים פרסמו הודעות אבל על מותו, אך ישנו מיעוט שמעדיפים דווקא ללבוש בגדי חג ולערוך סעודת הודיה.

ישראל מאיר הירש - מראשי קהילת 'נטורי קרתא', שמע על מותו של שרון עם צאת השבת, הוא כמו רבים מחבריו, לא חשב הרבה ומיד החל בהכנות לחגיגות על פטירת ראש הממשלה לשעבר אותו הוא מכנה "רשע".

"יש פסק הלכה ברמב"ם מה צריך לעשות כשרשע מת" אמר הירש בשיחה עם 'כיכר השבת', "צריך ללבוש לבן ולחגוג, ואוכלים ושותים ושמחים. בסעודת מלווה מלכה אנחנו נשתה יין ונשמח שאבד שונאו של הקדוש ברוך הוא".

הירש הוסיף ואמר מוקדם יותר הערב, כי בכוונתו להישאר עם בגדי השבת לאור המאורע: "אנחנו בינתיים בלבוש של שבת, הערב אנחנו ממשיכים עם הלבוש הזה עד סוף סעודת מלווה מלכה".

שרון עשה את ההתנתקות? אז מה. בנטורי קרתא לא מתרשמים (צילום ארכיון: לע"מ)

דווקא בשל ביצועה של תכנית ההתנתקות והפיכתו לשמאלני לכאורה, נדמה היה כי דווקא אצלם - אנשי 'הנטורי קרתא' הוא ייזכר כגיבור. "לא לא", דוחה בכיר הקהילה את הפרשנות ואומר כי הבעייה היא היישות הציונית אליה השתייך שרון, "כל עוד שהישות הציונית קיימת - קיימת מרידה בקדוש ברוך הוא ותורתו, ואנחנו מחכים לרגע שהציונות תעלם מהמפה, אנחנו לא הגענו עדיין לשלב הזה".

הירש סבור כי ההתנתקות הייתה חד צדדית וכי הצעד מרחיק הלכת לא נועד לטובת הפלסטינים, אלא להיפך: "הוא לא הלך לטובת הפלסטינים, הייתה התנתקות חד צדדית בכדי לא לקיים משא-ומתן, לא באמת לפתור את הבעיה אלא כדי להוריד את הלחץ האמריקאי, אבל לא בעצם להתנתק. כי אם היה רוצה לעשות כן, היה עוזב את המדינה ומחזיר אותה לפלסטינים".

אנשי ימין רבים ביכו את פטירתו של המנהיג שלכאורה פגע בהם בשנותיו האחרונות, להירש הסבר משלו מדוע בחרו אנשי הימין לזכור את שרון הקצין ממלחמת יום הכיפורים ולא את שרון מההתנתקות: "פשוט לא נעים להם להגיד דברים בגנותו".

"הם הרי חלק מהממסד", אומר הירש, "רק שישנם דברים אשר לא מוצאים חן בעיניהם. בסופו של דבר הם לא רוצים להתנתק מהממסד כי הם חלק ממנו. ביום העצמאות הם אומרים את תפילת ההלל, זאת אומרת שהמדינה צריכה להתקיים, הם עדיין לא התפקחו מספיק אחרי המכות שהם קיבלו, עדיין הם מחזיקים באותה עבודה זרה של הציונות". הוסיף הירש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר