תופעה מדאיגה

התבוללות חרדית? עשרות בנות מתפתות לבני מיעוטים

בחודשים האחרונים תופעה מדאיגה הולכת וצוברת לה תאוצה: עשרות תלמידות סמינר שמתפתות, נופלות ונמצאות בקשר עם בני מיעוטים. מ', פעיל בולט בארגון למניעת התבוללות בארץ, מספר ל"כיכר השבת" על עשרות מקרים בהם נתקל, דרכי חילוץ הבנות והטיפול שבהן. מחריד ומדאיג (חרדים בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

"מזל טוב לנישואי מוחמד ומיכל", השמות הללו לא נכתבו עדיין באף הזמנה לחתונה, אך אלו יכולים היו להתנוסס לולא שאותן בנות ניצלו ברגע האחרון.

מדובר בתופעה מדאיגה שהולכת וצוברת תאוצה בחודשים האחרונים: תלמידות סמינר נמצאות בקשר עם בני מיעוטים.

כשהוא מנוטרל מנשק חם ומצויד בנשק השכנוע, מ' (42) יוצא מידי יום אל מסע שאיש לא היה ממהר לקחת על גבו - מסע שבו הכול כשר עד להוצאת אותה נערה תמימה מידיו של בן המיעוטים. מ' הנמנה כפעיל בולט בארגון להב"ה העוסק במניעת התבוללות בארץ, מכונה על ידי כולם "הקוסם", שמו אסור בפרסום מחשש לפגיעה בו אך הוא לא חושש לחייו.

שיחתנו נקטעת שוב ושוב. בין חילוץ אחד למשנהו הצלחנו לשמוע ממנו על מבצע החילוץ הסבוך אליו נקלע זה עתה. "עכשיו דיברתי עם יהודי ממשפחה חרדית מאוד מוכרת בירושלים ולו קשר עם גויה. חבר שלו דיבר איתי והרגע טיפלנו בזה. גרמנו לו להבין בדרך עקיפה שעליו להפסיק עם הקשר. הוא אמר תודה רבה וכעת הוא יתחיל טיפול", הוא מספר ברגש המלווה בצער.

בתוך חודשים ספורים נחשף מ' לעשרות מקרים סבוכים. "בפחות מחודשיים טיפלנו ב-23 מקרים של בנות חרדיות שעובדות בחנויות בירושלים, הן מגיעות ממשפחות טובות שבהן אין בעיה כלכלית ויש חום ואהבה, אבל להיות בחיכוך עם ערבי במשך שמונה שעות ביום וכך ביום שאחרי, מה תעשה הבת ולא תחטא?", הוא תוהה בעצב.

"יש מקרה שקיבלתי ביום חמישי בשבוע שעבר", מספר "הקוסם", "שתי אחיות העובדות באותו סופר בירושלים נמצאות בקשר עם שני ערבים. בצפת, שלוש אחיות בנות 15, 16.5 ו-19, ממשפחה חרדית, נמצאות בקשר עם ערבי כשההורים לא יודעים דבר. הן עבדו עם ערבים בחנויות שהתגוררו בסביבתם וכך הן נפלו".

בעיר החרדית אלעד, מספר פעיל החילוץ, ישנם מספר מקרים בהם ישנן בנות שהיו בקשר זוגי עם בני מיעוטים העובדים לפרנסתם באתר בנייה בעיר.

"בעיר הזו יש יותר ממקרה אחד", הוא מספר, "בקיץ אשתקד הצלתי שתי אחיות שהכירו שני ערבים העובדים כפועלים בבניין הסמוך למקום מגוריהם ויום אחד הן חזרו מהסמינר, אותם ערבים זרקו לעברם כמה מילים והשניים התפתו ונפלו לאותו קשר. כיום הן לומדות במדרשה חרדית בירושלים".

ככל שמחוג השעון זז לו ושיחתנו מתארכת, מספר הפעיל על מקרים נוספים. אחד מהם שזה עתה תקראו הוא אולי הגרוע שבהם: "לפני חודש וחצי לערך נתקלתי בסיפור של אישה חרדית נשואה הנמנית על חסידות חשובה בירושלים, שכמעט עברה להתגורר בשכונת בית חנינא עם ערבי. באורח פלא הגעתי אליה, אספתי אותה לרכב ואחרי שעה וחצי היא שבה לבעלה. הצלחתי לשכנע אותה".

"לפני חודש התקיימה חתונה בעיר מודיעין עילית כשהכלה הייתה קודם לכן בקשר עם ערבי ולאחר שטיפלנו בה בעקיפין היא יצאה מזה והנה היא התחתנה עם יהודי יראי שמיים", הוא מספר ובקולו נשמעת התרגשות.

לאחר שאותן נשים ניצלו והחלו לחזור אט אט לחיים אותם נטשו, הטיפול בהם נמשך ביתר שאת: "אחרי שהצלחנו לגרום להן לצאת מאותו קשר אסור, אנחנו ממשיכים להיות איתם בקשר ואם אותה בחורה חשה שהיא צריכה ליווי של פסיכולוגית אז יש את האנשים המתאימים שאנחנו מפנים אותן אליהם".

את דרכו החל מ' כמרצה בפני עשרות אנשים, בתפקידו נחשף לעשרות מקרי התבוללות שהביאו אותו להחליט לשים סוף למקרים אלו. בליבו גמלה ההחלטה לצאת ולהציל את אותן בנות וכמה שיותר.

למרות הקושי הרב בעבודת החילוץ, הקוסם לא אומר נואש, לצד זאת הוא קם וישן עם אותם מקרים: "תראה, אחרי הפגישה שהייתה לי כעת עם בחור, אני מנסה להדחיק את זה אך כשאני מדבר איתך תמונתו עולה לי כל הזמן לנגד עיני, המקרים הללו תופסים אותי 24 שעות - זה לא עוזב אותי - לא בתפילות ולא בשינה".

"לא סתם אני זוכר למעלה מתשע מאות בנות המסובכות עם ערבים ודרוזים, מאה חמישים מתוכם כבר יצאו מכך", הוא מסכם במעט סיפוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר