מסתמן: בהוראת "המועצת" הרפורמה של משרד החינוך תוכנס לסמינרים

אחת הסוגיות הבולטות שעלתה על שולחן הדיונים של "המועצת" היא דרישת משרד החינוך מהסמינרים לעבור לרפורמת "עוז לתמורה". מסתמן: הרפורמה תאושר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: אלי סגל)

ארבעת היומונים החרדיים מדווחים הבוקר (רביעי) על כינוס מועצת גדולי התורה החסידית אמש בירושלים, בראשות גדולי האדמו"רים, כשעל פי הכתבות, דנו במהלכו בנושא גזירת הגיוס המרחפת מעל ראשם של לומדי התורה וכן בנושאי החינוך התורני והסמינרים כאשר הממשלה מבקשת להתערב בתכני הלימוד ובעצמאותם.

בין היתר הופיעו לפני גדולי הדור, מנהלי הסמינרים חנוך זייברט, יעקב וולצר בנימין צ'רנסקי ויהושע פינק שהעלו את הסוגיות המהותיות בפני חברי מועצת גדולי התורה.

ל"כיכר השבת" נודע כי אחת הסוגיות הבולטות שעלתה על שולחן הדיונים ובה התחבטו רבות גדולי ישראל הינה דרישת משרד החינוך מהסמינרים ומוסדות העל יסודי לעבור לרפורמת "עוז לתמורה" החל משנת הלימודים הבאה, תשע"ה.

ברפורמה החדשה יזכו המורות לתוספת שכר משמעותית וכן להטבות שונות מה שגורם לכאורה להיות "בעד" קבלתה אך מאידך החשש הינו שהמורות בעלות משפחות מרובות ילדים תאלצנה לעבוד שעות רבות נוספות מחוץ לביתן כאשר הסמינרים יזכו לתוספת שעות משמעותית.

במקביל, החשש הוא גם מעצם שיתוף הפעולה עם משרד החינוך שעלול להיות תקדים מסוכן זאת למרות שברפורמה הנוכחית אין לכאורה התערבות בתכני הלימוד.

על-פי הדיווח באתר משרד החינוך הרפורמה "עוז לתמורה" מהווה הזדמנות לשינוי משמעותי בחטיבות העליונות בהיבט הפדגוגי, בתחום הניהולי ובתנאי העסקת המורים.

הרפורמה תביא לעלייה משמעותית בשכר המורים - עלייה של למעלה מ51%, שינוי שבוע העבודה של המורים - מעבר לשבוע עבודה של 40 שעות: 24 פרונטאליות, 6 פרטניות, 10 תומכות הוראה, מצוינות בהוראה - קידום ותגמול מורים על בסיס הערכה ומצוינות, תגמול כלל המורים בבתי הספר המצטיינים בהישגים לימודיים, חברתיים וערכיים, חיזוק מעמד וסמכות המנהל ושיפור סביבת העבודה של המורים והתאמתם למבנה שבוע העבודה החדש.

השינויים הפדגוגים יהיו ברמת התלמיד - פיתוח תחושת ערך עצמי ושייכות לכיתה ולבית הספר, העלאת הישגים לימודיים, פיתוח אחריות אישית ללמידה, לקידום תחומי מצוינות ולמימוש עצמי וטיפוח כישורי מנהיגות לקדום השפעה ומעורבות חברתית בביה"ס ובקהילה.

השינויים ברמת המורה - פיתוח שיח משמעותי ואכפתי בין מורה-מחנך-תלמיד לקידום תפקוד התלמידים בתחום האישי, הלימודי והחברתי. ניהול/הובלת הקבוצה והכיתה כמסגרות חברתיות הנותנות ביטוי אישי לכל פרט והתומכות בתהליכי צמיחה מתמשכים של התלמיד והקבוצה. התמקצעות ושימוש בדרכי הוראה והערכה מגוונות והתמקצעות לקראת מילוי תפקיד ובמהלכו העצמה אישית.

השינויים ברמת בית הספר - העמקת השותפות והאחריות של סגל ביה"ס, של ההורים וגורמים בקהילה לקידום התהליכים החינוכיים ולהעמקת הרווחה ואיכות החיים בביה"ס ובקהילה. מתן מענה לשונות בין תלמידים. צמצום פערים והעלאת הישגים. פיתוח שיח בית ספרי. פיתוח אקלים חינוכי מיטבי והפחתת האלימות. פיתוח תהליכי למידה ארגונית ועבודת צוות

ל"כיכר השבת נודע כי לאור העובדה שאין המדובר בהתערבות של ממש אלא בסך הכל בעניין פרוצדוראלי וטכני מסתמן כי המועצת החסידית תאשר לסמינרים החרדיים לשתף פעולה בנושא עם משרד החינוך והרפורמה החדשה תהיה חלק מתוכנית הלימודים.

במועצת החסידית מקווים ליצור הסכמה משותפת בעניין יחד עם מועצת גדולי התורה של תנועת דגל התורה בראשות מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ואז לצאת לדרך החדשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר