מחקר: היוצאים בשאלה בסיכון גבוה לשים קץ לחייהם

מחקר שערכה עמותת "בשביל החיים" מגלה כי בקרב היוצאים בשאלה קיים סיכון גבוה כי הללו ישימו קץ לחייהם. בשנה וחצי האחרונות - שבעה יוצאים בשאלה שמו קץ לחייהם (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ממחקר שערכה עמותת "בשביל החיים" - התומכת במשפחות שיקיריהן שמו קץ לחייהם, עולה כי אוכלוסיית היוצאים בשאלה נמצאת בסיכון גבוה לכך, כאשר שיעור בעלי הנטיות האובדניות בה מגיע ל-40%. כך מפרסם היום יאיר אטינגר ב"הארץ".

בעקבות שני מקרים בשבועות האחרונים של יוצאים בשאלה ששמו קץ לחייהם, פרסמה העמותה את הסקר שערכה לפני כשנה. המחקר, אותו ערך ד"ר יוסי לוי־בלז מהמרכז האקדמי רופין, בשיתוף עם נופר גרמבק ועידית ליבנסון, בדק את אחוז בעלי הנטיות האובדיונות באוכלוסיית היוצאים בשאלה אל מול הציבור הכללי והציבור הדתי.

החוקרים מצאו כי 40 אחוז מכלל היוצאים בשאלה ביטאו נטיות אובדניות, זאת כאשר רק 12% מהחילונים, 10% ממי שהגדירו עצמם מסורתיים ו-6% בלבד מהדתיים.

90 אחוז מהנשאלים בקרב היוצאים בשאלה דיווחו על רמה נמוכה של תמיכה חברתית, לעומת 17% בממוצע בקבוצות האחרות.

"מדובר באוכלוסייה בסיכון גבוה, שנופלת בין הכיסאות מבחינה אישית, חברתית ותרבותית. הם יצאו בדרך כלל מחברה מאוד תומכת, עם תחושת שייכות גבוהה, עם ודאות מאוד גדולה אפילו לגבי מה אני עושה בבוקר ומה אני עושה בערב, והם עדיין לא נכנסו לחברה אחרת", אמר לוי-בלז.

לדבריו, "הרבה מהיוצאים בשאלה סיפרו בשאלונים על אובדן תחושת השייכות, על בדידות, על תחושה של חוסר משמעות כי עזבו משהו בעל המון משמעות. אלה גורמי סיכון מאוד מוכרים גם בציבור הכללי, ובטח כשמדובר במאפיינים שנוגעים גם לרמה החברתית. ברור שרוב היוצאים בשאלה לא מתאבדים, אבל השינוי הזהותי יוצר משבר מאוד גדול, ואצל אנשים בעלי רמת מסוגלות יחסית נמוכה זה יוצר סיכון ממשי".

כזכור, בשבועות האחרונים שני יוצאים בשאלה הצליחו לשים קץ לחייהם. הדבר העלה לסדר היום את מצבם ואת ההקשר בין מצבם לבין מספר המקרים הללו בקרב היוצאים בשאלה.

בשנה וחצי האחרונות היו שבעה מקרים בקרב היוצאים בשאלה, כאשר לפחות שלושה מתוכם היו בקשר עם עמותה שמסייעת ליוצאים בשאלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר