פרשת הרב והניצב

הניצב מפרשת הרב פינטו: אשוב לתפקיד בשבוע הבא

עורך הדין גדעון פישר המייצג את ניצב מנשה ארביב הנחקר בפרשת הרב והניצב, הודיע כי ארביב ישוב לתפקידו ביחידת להב 433 כבר בשבוע הבא: "אין אנו מעוניינים לפגוע בהליך הבדיקה, ניצב ארביב סומך על מערכת אכיפת החוק ומכבד את הליך הבדיקה. את הפרטים נביא לפני הצוות שעוסק בבדיקת העניין" (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ניצב מנשה ארביב (צילום ארכיון: פלאש 90)

פרשת הרב והניצב: עורך הדין גדעון פישר, המייצג את ניצב מנשה ארביב, הנחקר בפרשת הרב והניצב, הודיע הערב (חמישי) כי ארביב ישוב לתפקידו כבר בשבוע הבא.

"אין אנו מעוניינים לפגוע בהליך הבדיקה" אמר עורך הדין, "ניצב ארביב סומך על מערכת אכיפת החוק ומכבד את הליך הבדיקה. את הפרטים נביא לפני הצוות שעוסק בבדיקת העניין. ארביב ישוב מחופשתו בשבוע הבא לתפקידו ביחידה".

בתוך כך, על פי הדיווח בחדשות ערוץ 2, בטיוטת כתב האישום שהיה אמור להיות מוגש על ידי הפרקליטות נגד ראש מוסדות "שובה ישראל" הרב יאשיהו פינטו, הייתה כוונה להאשים אותו בניסיון לשחד קצין נוסף במשטרה בדרגת סגן ניצב ששירת ביחידה מובחרת.

על פי הדיווח, בהודעת השימוע שהועברה לרב פינטו נאמר כי הרב התכוון להעניק בחתונת בתו של הקצין מתנה חריגה בסך של אלפי דולרים, אלא, שהקצין אמר לרב כי הוא לא יכול לקבל מתנה שכזאת. מנגד, בחומר שהועבר לפרקליטות לאחרונה, טוען הרב פינטו כי הסגן ניצב המדובר אמנם סירב לקבל את מעטפת הכסף אך הציע "דרך יצירתית" בכדי לקבל את המתנה.

המפכ"ל מתייחס לפרשה (צילום: ניצן דרור - ynet)

כזכור, המשטרה בודקת חשדות לפיהם ארביב קיבל טובות הנאה מהרב פינטו בזמן שכיהן כנספח המשטרה בארה"ב. ארביב, אחראי בתפקידו על יחידת העילית של המשטרה ותחת אחריותו נמצאות יחידות החקירה הארציות החשובות של המשטרה, בהן יאח"ה, יאחב"ל והיחידה הכלכלית.

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, שוחח אחר הצהריים עם שוטרי יחידת להב 433 על הפרשה והחשדות החמורים לפיהם ראש היחידה קיבל לכאורה טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו. בסיום פגישתו עם השוטרים, מסר דנינו הצהרה לכלי התקשורת.

"היחידה הזאת עוסקת במשימות חיוניות מאוד ברמה הלאומית וחשוב מאוד לוודא שהיחידה תמשיך לעשות את עבודתה נאמנה וטובה כפי שעשתה עד היום" אמר דנינו.

על החשוד בפרשה, ניצב מנשה ארביב אמר המפכ"ל: "הוא קצין עתיר זכויות בפני עצמו והודעתי לו על בדיקת מח"ש ועל החשדות. אחרי ששמע את דבריי, הוא ביקש מיוזמתו לצאת לחופשה כדי להוכיח את חפותו".

"תנו לרשויות המוסמכות לעשות את תפקידן ולמצות את הבדיקה כמה שיותר מהר" אמר המפכ"ל לכלי התקשורת.

"מי שלא יעמוד בנורמות - לא יעבוד במשטרה" אמר דנינו לקראת סיום דבריו: "זה עדיין מוקדם ומדובר רק בשלב של בדיקה. 30 אלף קצינים, שוטרים ומפקדים עושים מלאכת קודש. אני באתי לחזק אותם ולומר לעם ישראל שהמשטרה תמשיך לשרת את הציבור כפי שהיא עושה זאת כל יום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר