פרשת הרב והניצב

הרב פינטו העיד נגד ארביב בגלל עדותו של ארביב נגדו

בחקירותיו במשטרה, סירב הרב יאשיהו פינטו, להעיד כנגד ניצב מנשה ארביב, כחשוד בקבלת טובות הנאה ממקורביו. מה עומד מאחורי החלטת הרב להעיד כנגד ארביב? מתברר, כי עדות הרב הגיעה בתגובה לעדות שנתן ארביב כנגד הרב פינטו. בתוך כך, היום תיערך פגישה בנושא בלשכת היועה"מ וינשטיין (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ניצב מנשה ארביב והרב יאשיהו פינטו (צילומים: פלאש 90)

מה עומד מאחורי החלטת הרב יאשיהו פינטו להעיד כנגד מפקד יחידת להב 433 מנשה ארביב? זוהי השאלה שריחפה בימים האחרונים מעל פרשת "הרב והניצב".

כעת מתברר, כי ככל הנראה עדותו של הרב פינטו כנגד ארביב הגיעה בתגובה לעדות שנתן ארביב כנגד הרב פינטו. ארביב העיד במשטרה כי הרב ביקש ממנו לקבל מידע בנוגע לחקירה שהתנהלה כנגד עמותת "חזון ישעיה" שבראשה עומד הרב פינטו.

ברגע שהתברר לרב פינטו כי ניצב ארביב העיד כנגדו בפרשה של עמותת "חזון ישעיה" החליט הרב לחשוף את שמו ובכך פתח את "מחול השדים" במסדרונות המשטרה, כך מפרסם הבוקר (ראשון) אלי סניור ב-ynet.

בעקבות עדותו של הרב כנגד ארביב, המליצה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לפתוח בחקירה פלילית כנגד ארביב.

כאשר הגיעה טיוטת כתב האישום התברר לאנשי הרב כי מלבד הפרשה עם תת-ניצב ברכה, הוא צפוי להתמודד עם פרשה נוספת, זאת לאחר שניצב ארביב העיד כי הרב ביקש ממנו פרטים על החקירה של ישיבת "חזון ישעיה" בניו יורק, שבה ארביב הוא העד המרכזי.

בעקבות המקרה נסעו סנגוריו של הרב פינטו לארצות הברית, וקיבלו את כל החומרים שיש בידי אנשי הרב לגבי טובת ההנאה שניצב מנשה ארביב קיבל לכאורה ממקורביו.

סנגוריו של הרב יתנו ככל הנראה את מסירת העדויות בפרשת ארביב, בסגירת התיק שתלוי ועומד כנגד הרב. במידה ובפרקליטות יתעקשו להגיש כתב אישום נגד הרב, הרי שסנגוריו לא יאפשרו לפרקליטות להשתמש בעדויות שיש בידיהם והדבר עלול להוות בעיה למח"ש בהמשך חקירת ארביב.

במידה ולא יתקבלו התנאים שהציבו סנגוריו של הרב פינטו וכתוצאה מכך לא תוכל המשטרה להשתמש בראיות ובעדויות של מקורבי הרב, אזי שככל הנראה יעבור ניצב ארביב בדיקת פוליגרף, שבמידה ויעבור אותה בהצלחה, יוכל לחזור לתפקידו כבר בזמן הקרוב.

במשרד היועץ המשפטי לממשלה תתכנס היום פגישה בין כל הגורמים הרלוונטיים לתיק. בפגישה הזו יוחלט ככל הנראה האם להיענות לתנאים שהציבו סנגורי הרב פינטו ועל המשך הדרך בחקירה כנגד ארביב, ומתן הכרעה בשאלה האם לפתוח בחקירה פלילית נגד ארביב.

וינשטיין יצטרך להכריע היום האם הוא מפריד בין התיק של הרב פינטו בו נחשד במתן שוחד לאפרים ברכה לבין התיק של מנשה ארביב בנחשד בקבלת טובות הנאה.

פרקליטו של ארביב, יטענו בפני וינשטיין שתי טענות מרכזיות, האחת - כיצד אתם מאמינים לרב פינטו אותו אתם מתכוונים להעמיד לדין, השניה - ארביב נחקר על הנושא עוד בטרם מיוניו לראש יחידת להב 433 בידי צוות מיוחד שהוקם לשם כך. בנתיים, ארביב ממשיך וטוען כי לא קיבל כל טובות הנאה מהרב פינטו או ממקורביו.

אם הרב פינטו יסרב לסייע בחקירת ארביב ללא שתיקו ייסגר, הרי שבמידה וארביב יעבור בהצלחה את בדיקת הפוליגרף, הוא יוכל להשתמש בו כקלף מנצח להוכחת חפותו.

בתוך כך, בניגוד לדיווחים בתחילת הפרשה, הנספח המשפטי בשגרירות ארה"ב בתל-אביב, קרי גליישר, הודיע למפכ"ל יוחנת דנינו כי מנהל ה-FBI, ג'יימס קומי, ביקש להבהיר כי אין כל חיכוך בין הבולשת הפדראלית לבין משטרת ישראל.

בפתח ישיבת הממשלה, התייחס הבוקר היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לפרשה ואמר כי "אנחנו נבדוק את העניין ואני מקווה שנשרת את האינטרס הציבורי בצורה המיטבית"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר