תיעוד: הרב שמואל אוירבך בא לחזק את ישעיהו ויין

לאחר הסערה בשל דבריו נגד מרנן ורבנן גדולי ישראל, הגיע הגאון רבי שמואל אוירבך לחזק את ידיו של סגן עורך "הפלס" ישעיהו ויין בביתו שבמודיעין עילית. תיעוד מיוחד (חרדים בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: כיכר השבת)

הפילוג הליטאי: בצעד מפתיע הגיע אמש (שני) הגאון רבי שמואל אוירבך אל העיר מודיעין עילית לביקור חיזוק מיוחד בביתו של סגן עורך עיתון "הפלס" ישעיהו וויין וכן שוחח עם חברי המועצה של תנועת "בני תורה", אבי ברגר ויהודה שם טוב.

הגר"ש אוירבך חיזק את השלושה ואמר: "באתי לחזק את מי שאינו צריך לשום חיזוק, העוסק בצרכי ציבור באמונה, בצרכי עם ישראל, שלוחא דרחמנא לעמוד בפרץ נגד הגזירות הקשות".

"שהשם ירחם עלינו, שכולם יוכלו ללמוד ללא מפריעים, שהברכה תשרה בבית הזה וכל בני הבית יזכו לבריאות טובה ושנים טובות עד בלי די", בירך הרב אוירבך.

בשבוע האחרון עוררו דבריו של ויין סערה בציבור הליטאי לאחר שהתפרסמה הקלטה מנאומו במהלך אסיפה בחוג בית לטובת עיתון "הפלס" כאשר הוא נשמע תוקף את מרנן ורבנן גדולי ישראל והתבטא כי תקיפתו של הגראי"ל שטיינמן הייתה מבוימת וכי את הגר״ח קנייבסקי "סחבו" ללא ידיעתו ולמען בצע כסף למסיבת שבע ברכות שנערכה לאברך שהינו קרוב משפחה של ראשי הקרן לידידות.

בהמשך אף הוציאו שלושה מרבני מודיעין עילית מכתב חריף בו אמנם לא הוזכר במפורש שמו של ויין אך הנוסח כלל רמז עבה לכיוונו כשבסיום הכרוז עליו היו חתומים הגאונים הרב מאיר קסלר, הרב שלמה זלמן אולמן והרב ישראל זיכרמן נאמר "ראוי למי שירצה לכוון אורחותיו להתרחק מישיבתן ומלדבר עמהן כדי שלא ייתפש אדם ברשת רשעים וסכלותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר