תלמיד הבאבא אלעזר: "העונש לרוצח לא יחזיר את הרב"

יוסי רפאלי, אחד מתלמידיו של האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל, התייחס בשיחה עם כיכר השבת לעונש שהוטל על אשר דהן - רוצח הרב, ואמר: "גם שלושים מאסרי עולם לא יחזירו לנו את הרב" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב אבוחצירא עם בני משפחתו (צילום רפרודוקציה: מאיר אלפסי)

את ליל ה-29 ביולי בשנת 2011 תלמידיו וחסידיו של רבי אלעזר אבוחצירא לא יישכחו; אשר דהן בן ה-45, הגיע אל ביתו של הבאבא, האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל, ובדקירות סכין‏ הביא למותו. בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום את עונשו והוא נשלח למאסר עולם מאחורי סורג ובריח.

יוסי רפאלי, הנחשב לתלמידו של הבאבא הנרצח הגיב לגזר הדין ואמר: "המעשה כבר נעשה, האבידה נשארה אותה אבידה. זה שהוא קיבל את גזר הדין שלו מאסר עולם - זה מה שבית דין קבע לו. זה לא משהו שמשנה לנו".

רפאלי הסביר בשיחה עם "כיכר השבת" כי העונש שנגזר על הרוצח לא באמת שינה את חסרונו של מורו ורבו: "החוסר ברב הוא גדול ושום דבר לא יעזור. גם אם היו נותנים לרוצח שלושים מאסרי עולם זה לא יחזיר לנו את הרב. הכאב נשאר אותו כאב אבל אני יכול לומר שמה שאנחנו רואים היום - שנתיים וחצי אחרי רציחתו, זהו שצדיקים במיתתם קרויים חיים, כשצריכים ישועה ניגשים לציון ורואים ישועה".

דהן בבית המשפט, היום (צילום: הרצל יוסף - ynet)

הצהרים כשנשאל אם הוא מצטער על מה שעשה, השיב הרוצח אשר דהן: "ודאי. ההרגשה קשה על מה שעשיתי, וגם על המעצר". "אם הייתי מחזיר את הגלגל אחורה ודאי שלא הייתי מעיז אפילו לא לנקוף אצבע", הוסיף.

את הבעת החרטה, תלמידו של הרב לא מקבל: "זה לא נראה טוב בעין. הוא לא נראה אדם שבור שמבין את מה שעשה, יש פה דברים שקשה לנו להבין זאת - קשה לנו להבין שיהודי יעשה דבר כזה".

"הצער תמיד יישאר על כך תלמיד חכם שנפטר" מסכם רפאלי "וכל שכן פה שמדובר בצדיק ומקובל גדול שנרצח ולא שנפטר באופן פתאומי - הכאב הוא כאב שקשה להסביר אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר