בצל הדיונים על חוק הגיוס

יעלון באירוע לחיילים חרדים: "לאפשר לשרת, לא לכפות"

שר הביטחון משה בוגי יעלון השתתף באירוע לציון 15 שנה להקמת המסלול הקרבי "הנח"ל החרדי", והתייחס לדרך בה יש לשלב חרדים בצה"ל: "אני דוגל בדרך שבה חשוב לאפשר לצעירים לשרת, לא לפעול כלפיהם בדרך של הסתה ודה לגיטימציה, וגם לא בדרך של כפייה. לאפשר ולא לכפות" (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שר הביטחון משה בוגי יעלון (צילום ארכיון: אמיל סלמן, פלאש 90. וידאו: באדיבות עמותת הנח"ל החרדי)

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, התייחס הערב (שלישי) לדרך בה יש לשלב חרדים בצה"ל, ואמר כי הוא לא לא דוגל בדרך של כפיית גיוס על צעירים חרדים. את הדברים, אמר יעלון באירוע מיוחד שנערך לרגל ציון 15 שנה להקמת הגדוד החרדי-קרבי "הנח"ל החרדי".

"מבחינתי זהו רגע של התרוממות רוח כמי שקלט בשנה הראשונה 89 חיילים חלוצים לנח"ל החרדי, כפי שקראנו לזה אז בפקמ"ז, מהלך שלא היינו בטוחים בהצלחתו. היום אנחנו לאחר 15 שנה, כשבשנה האחרונה ראינו למעלה מ-800 מגויסים למסלול נצח יהודה" אמר שר הביטחון יעלון.

שר הביטחון הוסיף ואמר כי: "מסלול נצח יהודה נחשוב למסלול החשוב ביותר שבו צעירים חרדים מתגייסים והופכים ללוחמים בצה"ל, וכפי שבאתם ועשיתם, אחריכם יעשו עוד רבים".

יעלון פנה למשרתים במסלול ואמר כי הם "סוללי דרך", לדבריו: "הוכחתם שניתן לשלב גם שירות צבאי-ביטחוני וגם שמירה על אווירה תורנית, לשלב בין כוח ורוח, בין ספרא וסייפא, בתוך חברה שלעיתים לא יודעת להוקיר את זה ולעיתים לא מבינה את הצרכים של כל מגזר ומגזר".

בהמשך דבריו של יעלון, הוא התייחס לדרך בה יש לשלב חרדים בצה"ל: "אני דוגל בדרך שבה חשוב לאפשר לצעירים חרדים לשרת, ולא לפעול כלפיהם בדרך של הסתה ודה-לגיטימציה, וגם לא בדרך של כפייה. לאפשר ולא לכפות" אמר יעלון, "זו הדרך הנכונה שהוכיחה את עצמה, וזו הדרך הנכונה שתביא להשתלבות הולכת וגדלה באופן כל כך חשוב גם למגזר החרדי, גם לחברה הישראלית, גם למדינת ישראל וגם לעם ישראל".

שר הביטחון, ציין לשבח את פעילותה של עמותת הנח"ל החרדי ורבניה, שהיו בין מארגני האירוע שנערך הערב ונכחו בו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר