חרדי התפלל על קבר אריק איינשטיין: "הוא מסכן, שירחמו עליו בשמיים"

תמונת אדם חרדי המתפלל לצד קברו של הזמר אריק איינשטיין ע"ה הופצה ברשתות החברתיות ועוררה דיון בנושא. המצולם - אברך בשם אלחנן טולדנו בשיחה עם "כיכר השבת": "הוא מסכן - היה חילוני, נעשה לו אשכבה" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
טולדנו על קברו של איינשטיין (באדיבות ישי דריקס)

הזמר הישראלי-חילוני אריק איינשטיין ז"ל נפטר בשנה האזרחית שעברה והובא למנוחות במסע לוויה שנערך בכיכר רבין בתל אביב בו השתתפו עשרות אלפי בני אדם.

למרות הקשר המשפחתי של הזמר והיוצר אל העולם החרדי עם חזרת בנותיו בתשובה, לא נראו חרדים שעלו לקברו בבית העלמין טרומפלדור בתל אביב, אתמול (שלישי), עוברי אורח והעולים לקברי יקיריהם במקום, הבחינו באדם בעל חזות חרדית, עטור זקן ופאות החבוש בכובע וחליפה העומד לצד קברו של הזמר החילוני.

שמו של האיש הוא אלחנן טולדנו, בשיחה עם "כיכר השבת" הוא מספר מה עשה במקום: "הייתי בסמוך לבית הקברות אז נכנסתי לקברו לראות על מה מדברים".

אריק איינשטיין (פלאש 90)

"הוא מסכן, היה חילוני" אומר טולדנו, "נעשה לו אשכבה, נתפלל עליו שירחמו עליו בשמיים ושזרעו יחזור בתשובה - חוץ מאלה החרדים".

"צריך לרחם על עם ישראל ולדאוג להחזיר את כולם בתשובה. חבל שיהודים שיכלו להשפיע הרבה ברוחניות ככה נאבדים בלי שום השפעה רוחנית" אומר טולדנו שתמונתו מתפלל לצד קבר איינשטיין הופצה בקבוצות החרדיות בוואטסאפ ועוררה דיון בנושא.

דווקא בגלל השפעתו התרבותית של איינשטיין על החברה הישראלית, תוהה טולדנו מה היה קורה אילו הזמר היה בצד החרדי: "חבל, אם הוא היה בצד החיובי - בציבור החרדי הוא יכל להשפיע בדיוק כמו שהוא שם - אבל הפוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר