אסון ההרעלה בגבעת מרדכי

יעל ואביגיל מתו מהרעלה; "תתפללו לרפואת האחים"

בשעות הערב, הותרו לפרסום שמותיהם של 2 האחיות שמתו כתוצאה מהרעלה: יעל ואביגיל גרוס ז"ל, בנות ה-4 ושנה וחצי. בבית החולים שניידר בפתח תקווה, נלחמים הרופאים על חייהם של שני האחים הנוספים שהורעלו יצחק ומיכאל ומצבם קשה מאוד. קרוב משפחה: "קוראים לכל עם ישראל להתפלל" (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
יעל ואביגיל גרוס ע"ה (צילום: באדיבות המשפחה. וידאו: מוטי קמחי - ynet)

יעל ואביגיל גרוס, הן בנות המשפחה החרדית מגבעת מרדכי שבירושלים שמתו כתוצאה מההרעלה בביתן. הן יובאו למנוחות מחר (חמישי). מצבם של שני האחים מוסיף להיות קשה, ורופאי בית החולים שניידר בפתח תקווה ממשיכים במאמצים להציל את חייהם.

"קשה לנו לדבר. זו משפחה מקסימה, הילדות נפלאות, פרחים" אמר בשיחה ל-ynet אחד מקרובי המשפחה. "ההורים הם זוג אנשים מדהימים. משפחה שקטה, טובה ונעימת הליכות. מופת ודוגמה לאנשים נהדרים. כל המשפחה בהלם ובטראומה, לא מצליחים לעכל את כל העניין".

"אנחנו בבית החולים, מחפשים את עצמנו. שני הבנים במצב קשה מאוד. אנחנו קוראים לכל עם ישראל להרבות בתפילות. כולנו בהרכב המשפחתי הכי מורחב ותומכים בהם בשעות קשות אלה ונמשיך ללוות אותם הלאה" הוסיף קרוב המשפחה.

בשעות הערב (רביעי), התכנסו רבים בבתי כנסיות ובבתי מדרשות, וערכו תפילות לרפואתם של שני בני המשפחה שמצבם מוסיף כאמור להיות קשה. שמות בני המשפחה לתפילה: מיכאל שלמה בן מיכל. יצחק אייזיק בן מיכל - לרפואה שלמה.

המשטרה עצרה את המדביר שביצע כנראה שלשום בבית המשפחה את ההדברה, החשוד כי השאיר בבית מיכל ובו חומרים רעילים, כד שפעולת הריסוס תימשך.

החדר בו הושאר המיכל נאטם בסרט הדבקה, כדי למנוע את כניסת בני המשפחה למקום, אך כנראה הדבר ללא הועיל ובני המשפחה הורעלו. המדביר סיפר בחקירתו כי היה אמור לפנות את המיכל ביום שישי הקרוב.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", אבי המשפחה שפונה עם האם לבית החולים, במצב קל, סיפר כי המשפחה שהתה במשך ארבע שעות במרפאת "טרם" השכונתית, שם המליצו להם לקחת אקמול ולרכוש תרופות נגד בחילות. לדברי האב, "אף אחד לא העלה בדעתו שמדובר בהרעלה".

כוחות כיבוי אש ואנשי היחידה לטיפול בחומרים מסוכנים פינו את הבניין מיושביו, הרחוב נסגר לתנועה וישיבה תיכונית סמוכה פונתה מתלמידיה. התושבים התבקשו להישאר בבתים ולא לפתוח חלונות.

הכבאים זיהו במקום חומר פעיל עם רמת ריכוזיות מאות גבוהה ופעלו לנטרלו. "מדובר באבקה שמשחררת גז והיא זו שאמורה לפגוע במזיקים", סיפר משה אוחנה, סגן מפקד מחוז ירושלים.

מפקד תחנת מוריה, ניצב-משנה חיים בלומנפלד, סיפר כי "המדביר סיפר בחקירתו כי החדר נאטם, והמשפחה כנראה המשיכה לשהות בדירה. לטענתו, הוא הנחה את המשפחה להישאר בדירה ולאטום את החדר וכך מצאנו את הדירה. מדובר במדביר מוסמך ששיתף פעולה עם החוקרים ואף היה בבית החולים וסיפר לצוות הרפואי את כל הידוע לו על החומר".

ד"ר עובדיה שמש, סגן מנהל בית החולים שערי צדק שאליו פונו בני המשפחה, סיפר כי "כבר אתמול היו תופעות לוואי של שלשולים והקאות. הבוקר המצב הוחמר מאוד. לחומר הזה אין נוגדן ולכן הטיפול במהותו הוא רק תמיכתי. זרחן אורגני וחומרי הדברה פועלים כמו גז עצבים בסוריה".

מרשת המרפאות "טרם" נמסר בתגובה: "ראשית מבקשת הרשת להביע צער עמוק על הטרגדיה. בני המשפחה הגיעו ל'טרם' במצב כללי טוב והתלוננו על בחילות לאחר שאכלו את ארוחת הערב. הצוות הרפואי ערך לבני המשפחה בדיקה רפואית מקיפה, ובבדיקות לא התגלה כל ממצא מחשיד. לאחר קבלת תוצאות הבדיקות והענקת טיפול נגד הבחילות שוחררו בני המשפחה לביתם".

"מיד עם היוודע על פטירת הפעוטה ואשפוז שאר בני המשפחה, התכנס ב'טרם' צוות מומחים לרפואת דחופה ומומחים לרפואת ילדים לבירור המקרה, ולאחר שיחה עם הצוות המטפל בבית החולים נערכה בדיקה ראשונית, ממנה עולה כי בני המשפחה קיבלו את המענה הרפואי המיטבי ועל פי הסטנדרטים המקצועיים המקובלים, בהתאם לתוצאות הבדיקות שהתקבלו. יודגש כי מצבם הכללי של בני המשפחה היה טוב ובשלב בדיקתם לא היו ממצאים מחשידים לבעיה רפואית דחופה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר