אסון ההרעלה בירושלים

גרסת ההורים: דיווחנו על ההדברה בבית למרפאה

לאחר שבמרפאת 'טרם' נטען כי לא התגלה כל דבר מחשיד בבדיקה שנערכה לבני משפחת גרוס, טוען יו"ר 'מגן לחולה' הר' בנימין פישר כי משיחות שערך עם האב והאם, עולה כי אלו דיווחו כי בביתם נעשתה הדברה: "האימא סיפרה כי היא נגשה כמה פעמים לרופא והזכירה לו. הביקורת על טרם מוצדקת" (ארץ)

הילדות יעל ואביגיל גרוס (צילום: המשפחה)

אסון ההרעלה בירושלים: טענות קשות נשמעות בימים האחרונים נגד מרפאת "טרם" הנמצאת בירושלים, על כך שרופאיה התעלמו מהעובדה שהורי הילדות יעל ואביגיל גרוס ז"ל, הזהירו מכך שנעשה ריסוס בחומרי הדברה בביתם.

ההורים ביקרו עם ילדיהם במרפאת "טרם" בירושלים (מרפאה המשמשת בעיקר לרפואה דחופה) בלילה לפני שנפטרו, בשל העובדה שהפעוטות הראו סימנים של מצוקה בריאותית. ב"טרם" טיפלו במשפחה במשך כשעה וחצי ולאחר מכן שחררו את ההורים וילדיהם לביתם.

ב"טרם" אמרו מיד לאחר שנשמעו טענות נגד התנהלותם, כי ההורים לא סיפרו על ההדברה שנעשתה בביתם, ובכך בעצם השליכו את האחריות על המשפחה. במקביל הונחו כל העובדים ב"טרם" שלא להתראיין לכלי התקשורת בעניין.

יעל ואביגיל גרוס מובאות למנוחות (צילום: שלומי כהן)

בראיון סוער שנערך הבוקר (חמישי) בתוכנית שמונה עד עשר עם מרדכי לביא ב'קול ברמה', תקף הרב בני פישר יו"ר ארגון מגן לחולה, ומי שמלווה את המשפחה, את התנהלותה הבעייתית של טרם והגדיר אותה כ"סקנדל".

הרב פישר: "היה חדר אחד בממ"ד, היה עש בלתי נסבל שלא היה אפשר להתחמק ממנו ולכן הם הזמינו את המדביר. מדי שנה הם היו עושים את זה עם אותו המדביר, לכן התגובות של הילדים היו מוזרות להם. חשוב לי להדגיש שכאשר הם היו בטרם, הם אמרו שהם עשו ריסוס בבית".

לביא: בטרם טוענים שהם לא ידעו שבני משפחת גרוס עשו ריסוס בבית. זו שאלה נוראה על טרם, שנורא לחשוב עליה, מדוע בטרם שחררו את בני המשפחה לביתם?

פישר: "אני שאלתי את האבא ואת האימא, והם אמרו לי כל אחד בנפרד שהם אמרו שוב ושוב לרופאים ב"טרם" שנעשה ריסוס בבית".

"כעת, זו בעצם הגרסה של טרם אל מול הגרסה של האבא והאימא. קשה לחשוב שההורים בכזו סיטואציה קשה לא אמרו אמת, אני הגעתי מיד לאחר המקרה ושאלתי אותם, התשובות שקבלתי היו תוך כדי בכיות נוראות. שם הם אמרו לי שהם אמרו לטרם. והאימא סיפרה כי היא נגשה כמה פעמים לרופא והזכירה לו. הביקורת על טרם הרבה יותר מצודקת - פשוט סקנדל".

לביא: המצב היה יכול להיות אחרת?

פישר: "אם היו שמים את הבנות מראש על מכשיר אגמו יכול להיות שהיה ניתן להציל אותם. זה לא משנה מה היה ניתן לעשות, אבל זה שההורים אמרו לטרם והתעלמו - זה נורא ואיום".

לביא: מה שמקומם יותר זו ההתעלמות וההתכחשות, אין אכזרי יותר מזה.

פישר: זה עוול נורא ואיום כאשר מכתימים את המשפחה כאילו העלימו מידע.

ברשת המרפאות טרם אמרו אמש לאחר הטענות שעלו: "ראשית מבקשת הרשת להביע צער עמוק על הטרגדיה. בני המשפחה הגיעו ל'טרם' במצב כללי טוב והתלוננו על בחילות לאחר שאכלו את ארוחת הערב. הצוות הרפואי ערך לבני המשפחה בדיקה רפואית מקיפה, ובבדיקות לא התגלה כל ממצא מחשיד. לאחר קבלת תוצאות הבדיקות והענקת טיפול נגד הבחילות שוחררו בני המשפחה לביתם".

"מיד עם היוודע על פטירת הפעוטה ואשפוז שאר בני המשפחה, התכנס ב'טרם' צוות מומחים לרפואת דחופה ומומחים לרפואת ילדים לבירור המקרה, ולאחר שיחה עם הצוות המטפל בבית החולים נערכה בדיקה ראשונית, ממנה עולה כי בני המשפחה קיבלו את המענה הרפואי המיטבי ועל פי הסטנדרטים המקצועיים המקובלים, בהתאם לתוצאות הבדיקות שהתקבלו. יודגש כי מצבם הכללי של בני המשפחה היה טוב ובשלב בדיקתם לא היו ממצאים מחשידים לבעיה רפואית דחופה".

האזינו לראיון המלא, באדיבות 'קול ברמה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר