הרב יצחק יוסף: "יש אסונות, אנו חייבים להיות ביחד"

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, התייחס לגל האסונות שאירע לאחרונה במהלך ניחום אבלים בבית משפחת טופאן: "עלינו להתחזק באהבת חינם ובעזרה הדדית. להגביר השלום" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב יצחק יוסף בניחום אבלים, הערב (צילום: באדיבות המצלם)

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, התייחס היום (חמישי) לשרשרת האסונות שקרו במהלך השבוע האחרון, וקרא לציבור להתחזק באהבת חינם. הרב יוסף התייחס לגל האירועים במהלך ניחום אבלים אצל בני משפחת טופאן בשכונת גילה בירושלים המתאבלים על מות שלושת בני המשפחה באסון הגז בדירתם.

בדבריו, התייחס הראשון לציון הרב יצחק יוסף גם לטרגדיה שפקדה את בני משפחת גרוס ולשרשרת האסונות שאירעו בימים האחרונים, ואמר כי "לבו של כל עם ישראל עם המשפחות האבלות. כתוב בפסוק 'וכל בני ישראל יבכו את השריפה אשר שרף השם', כשיש אסונות כל כך גדולים, אנחנו מצווים להיות ביחד – כל עם ישראל".

"האירועים האחרונים כואבים לכולנו" אמר הרב יצחק יוסף, "אין אדם שיכול להישאר אדיש לבשורות קשות כל כך. בשעה כזו, שמשפחות שלמות נכחדות באסונות כל כך נוראיים, עלינו להתחזק באהבת חינם, ובעזרה הדדית. להגביר את השלום והאחווה".

"ליבנו עם המשפחות האבלות, ואנחנו יחד עם כל עם ישראל נושאים תפילה לשלום הנפגעים ולהחלמתם המהירה ללא צער וייסורים" אמר הרב יוסף.

כזכור, הבוקר התייחס ראש ישיבת פוניבז' לגל האסונות, ואמר: "כשקורים כאלו אסונות כאלה כבדים זה מחייב אותנו להתעורר ולהתחזק בתורה ותפילה. עלינו להפסיק להיות שאננים ואדישים ולחשוב מה ה' רוצה מאיתנו ומה דורש מאיתנו שנתחזק בשעה קשה זו".

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "אין ספק שמדובר בימים מאוד קשים לכולנו. כל מי שיש לו מעט רגש ושומע על תינוקות שנהרגים בדרכים כל כך קשות ובמיתות משונות, מצטמרר ומזדעזע.

"לאורך הדורות עם ישראל עבר טרגדיות קשות ואיומות ותמיד עולה השאלה המהדהדת למה ומדוע? אין לנו תשובה אבל כיהודים מאמינים בני מאמינים יודעים שכל מה שנעשה מהקב"ה הוא לטובה וצריך לאזור כוחות עצומים על מנת להתמודד עם הקשיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר