הפילוג הליטאי

רבני מודיעין עילית: עשו בנו שימוש כדי להגדיל מחלוקת

שבוע לאחר שרבה של מודיעין-עילית, הגאון רבי מאיר קסלר, פרסם מכתב חריף שהתייחס ברמז עבה לדבריו הקשים של תושב העיר, ישעיהו ויין, מתפרסם מכתב נוסף שנועד להרגיע את הרוחות. "אין רשות לאיש לפעול ולמחות ע”ד עצמו ולא לדבר מהעניינים הכואבים", מדגישים הרבנים במכתבם (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ויין עם הגר"ש אוירבך (צילום: כיכר השבת)

שבוע לאחר שרבה של מודיעין-עילית, הגאון רבי מאיר קסלר, פרסם מכתב חריף שהתייחס ברמז עבה לדבריו הקשים של תושב העיר, ישעיהו ויין סגן עורך עיתון הפלס ומראשי תנועת בני תורה, מתפרסם מכתב הבהרה שנועד להרגיע את הרוחות.

כזכור, בעקבות פרסום המכתב הותקף ויין ונציג תנועת בני תורה אבי ברגר במהלך תפילת ליל השבת בבית הכנסת. השבוע הגיע הגר"ש אוירבך לביתו של ויין כדי להביע בו תמיכה.

היום (שישי) מפרסמים רבני העיר מכתב נוסף, שבו הם מבהירים כי "פרסום המודעות החוזר ונשנה ברחבי העיר ובמקומות אחרים נעשה שלא על ידנו, והוא נועד לצערנו לפגוע בציבור יקר, שאין מה שנכתב על ידנו בשבוע שעבר נוגע אליו, וחבל מאוד שאנשים משתמשים בכך להגדיל המריבה".

הרבנים מדגישים כי "אין רשות לאיש לפעול ולמחות ע”ד עצמו ולא לדבר מהעניינים הכואבים".

כזכור, וויין התבטא באחרונה כי תקיפתו של מרן הגראי"ל שטיינמן הייתה מבוימת. לטענתו, "זו עלילה, אני אומר לכם באחריות גמורה זה לא היה ולא נברא, לא יודע אם הוא נגע בו או ראה אותו, הם בישלו את זה, זו המצאה אמיתית. בזמן שאנחנו יושבים בירושלים ואומרים 'נשמת' ו'מזמור לתודה' הם היו עסוקים בזה. בדיוק מנחם שפירא וקובי רוזנשטיין, היו שם ב-4 לפנות בוקר. זה הכל מבושל, שקר גס והמצאה".

"יושבים הרבה גורמים, עם משאבים כספיים אדירים, ופשוט יושבים וחושבים איך לחלן את הציבור שלנו. אנשים חושבים זה עד כדי כך? זה הרבה יותר מזה. גרוע מזה. המצב הרבה יותר חמור ממה שחושבים. לצערנו הרב, לדברים האלה יש שותפים, לא בשולי החברה החרדית, אלא ממרכז החברה. יודעים איך למשוך בחורים ולחלן בחורים, ואיך לעבוד מולם עם עזרה מהבית פנימה. לצערנו גם בתים של גדולי ישראל שמשתפים איתם פעולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר