מודעות בירושלים: "גזירת הגיוס - אושוויץ לספרדים"

במודעות שנתלו בשכונות החרדיות בירושלים נגד הגיוס, נכתב כי "בעזרת משתפ"ים מבפנים אשר הציעו פיתויים ומעצרים בפני החוליה החלשה במגזר החרדי; הספרדים" (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

המאבק נגד גיוס בני הישיבות לצה"ל נמשך. בכרזות שהופצו ברחבי השכונות החרדית בירושלים נטען כי כעת החליטו שלטונות הצבא, יחד עם "משת"פים מבפנים", לנסות ולפתות את "החוליה החלשה בציבור החרדי" - הספרדים.

בכותרת המודעה נכתב "אושוויץ לספרדים", אליה מצורפת תמונה של גטו יהודי.

במודעה נכתב: "גזירת הגיוס הנוכחית אשר הטיל השלטון בארה"ק הכופר, שכל יעודה האמיתי רק לשנות לחלוטין את כל מהותו ודמותו של המגזר החרדי, התוכנית עובדת במתכונת אכזרית מתוכננת היטב איך ללכת צעד אחר צעד, בשקט ובמהירות, לגייס עוד צעירים לנח"ל "החרדי" ואברכים למסלולי שח" המזוהמים, ובכך להחריב את החומה המבדלת ושומרת על טהרת אורח חיינו דתנו וקדושתנו, ולהביא להרס וחורבן של עולם התורה והישיבות כליל".

"לחרפתנו בעזרת משתפ"ים מבפנים - אשר הציעו לאויבנו ללכת בעורמה בתוכניות שיציעו לכלל הצעירים פיתויים כספיים ועתיד עבודה (דמיוני) במסלולי הגיוס, וכי מעצרים והטלת אימה יהיו כלפי המוגדרים בפניהם "מהחוליה החלשה שבמגזר החרדי"!!".

לדברי המודעה, "החוליה החלשה שבחרדים, לדעתם היא בני הישיבות שמוצאם בני עדות המזרח!!".

לדברי המודעה, שלטונות הצבא "מתכננים מבצע ראשוני של מעצרים נרחבים בשבוע הקרוב ברחבי הארץ".

כותבי המודעה מסבירים כי החיילים שיגיעו לעצור בני ישיבה "ידיעו לפנות בוקר לבתי ההורים להטיל אימה ולחטוף עוד בחור ספרדי לצבא להופכו לחילוני מופקר".

כותבי המודעה כנראה חושבים שההורים הספרדים קצת פחות חכמים מאחיהם האשכנזים וכותבים, "אין מי שילחם עבורם לגונן שלא יפלו טרף לשיניהם, וגם יותר קל לעבוד על ההורים לשכנעם שזה מצוה, ויש לנו במסלולים גם רבנים והילד מתחזק שם...".

"לבושתנו נודע שבשיחות סגורות מנהיגות מפלגות הצהירו ע"כ שאין שום צורך להילחם ולהפגין, שכן לא יגייסו "משלנו" ובלשונם: לא יקחו אף פעם בחור מישיבה בני ברקית אשכנזית וכדו', מקסימום יקחו את הספרדים זה לא סוף העולם, לא נורא.. (באידיש נישט גיפערלאך)".

כותבי המודעה מצהירים "בני ישיבות עדות המזרח הם עולם התורה הספרדי, הממשיך את מורשת התורה בתפארתה עוד מתקופת רבותינו האמוראים שבבל והגאונים, עד לדור הראשונים של הרמב"ם, ואחריהם דור עמודי ההוראה של מרן הבית יוסף, ועד לאחרוני הפוסקים תקופת מרן החיד"א עד לימינו אנו, את עולם התורה מסגסג זה לא ניתן בשום אופן להחריב שוב, כמו שעשו לנו בתחילת המדינה!!".

לדברי המודעה, "בימים הקרובים נקיים מלחמת מצוה. על כל בחור שייחטף למסלולי הצבא - להצלת היהדות הספרדית כולה".

כותבי המודעה מסיימים באזהרה ל"משתפ"ים: "זכרו, היום גיבורים אתם בעינכם לשתוק מלמחות, כי חשבתם את הספרדים לבשר תותחים, אך האויב הוא אויב של כל עולם התורה ויגיע עד אליכם בפנים אם תמשיכו לחפות ולטשטש את גזירת הגיוס".

בסוף המודעה נחתם כאילו העומדים מאחוריה הם "רבני עדות המזרח", אך לא ברור עדיין מי עומד מאחורי הפצת המודעות, כאשר אחת מהסברות גורסת כי ייתכן ובני ביתו של הגאון ר' שמואל אוירבך.

יש לציין כי לפני מספר שבועות השווה הגאון רבי יהודה כהן, ראש ישיבת יקירי ירושלים, את הרצון לגייס את בחורי הישיבות לחטיפת ילדי תימן, כאשר הוא מדגיש כי הגזירה העיקרית היא על תלמידי הישיבות מבני עדות המזרח.

המודעה בירושלים

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות