התקיפה בבירה לפנות בוקר

חתן ראש הישיבה שהותקף: "התלמיד רצה לשרוף אותו"

תקיפתו של הרב יהודה כהן, ראש ישיבת "יקירי ירושלים" בשעת בוקר מוקדמת, עדיין מסעירה את הרחוב החרדי. חתנו של הרב כהן, טוען בשיחה עם "כיכר השבת" כי התוקף ביקש להצית את הרב. לדבריו: "טען שהבעיות שלו נובעות מהישיבה, הוא מוכר כאחד שלא בריא בנפשו, המשטרה יודעת את זה" (חדשות,ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב יהודה כהן, הותקף בדרכו לתפילה (צילום ארכיון: שלומי כהן)

הגאון רבי יהודה כהן, ראש ישיבת "יקירי ירושלים" בבירה, עושה את דרכו מידי בוקר בשעה 5:45 מביתו ברחוב הטורים 28 בירושלים כשהוא עטור בתפילין וטלית אל עבר בית הכנסת "טוויג" ברחוב רשב"ם, בו הוא מתפלל את תפילת שחרית. הבוקר בעודו עומד בפתח ביתו, הוא הותקף על ידי תלמידו.

"אני כועס עליך", אמר לו התלמיד. הרב, ששמע את הטחת האשמות, לא תיאר לעצמו כיצד העימות המילולי יהפוך תוך רגעים ספורים לתגרה של ממש. לאחר שתיקתו הרועמת של הרב כהן, התוקף לא ויתר, וכשהוא מצויד במוט ברזל החל לרדוף אחר רבו, האחרון החל במנוסה עד לפתח בית-הכנסת שם המתפללים עצרו את התוקף.

במהלך אותו מרדף אימים, מספרים עדי ראייה כי התפילין והטלית אותם לבש הרב - נפלו ממנו.

חתנו של הרב, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי לתוקף הייתה לכאורה תוכנית אחרת - חמורה הרבה יותר: "הוא תכנן בכלל לשרוף את הרב, הוא הביא דלק בכדי לשרוף אותו ומשום מה הוא לא יכול לעשות זאת, ולכן לקח ברזל בידיו ופצע את הרב בכל הגוף".

הרב יהודה כהן, ראש ישיבת "יקירי ירושלים" (צילום ארכיון: שלומי כהן)

לדבריו, התלמיד הגיע עם רכב מסוג פורד פיאסטה, ובו לכאורה החביא את חומרי הבערה: "רכבו חונה מתחת לביתו של הרב ושם נמצאו חומרי הבערה".

החתן, שמשמש כרב בישיבה, מספר כי התלמיד אינו בקו הבריאות וכי היה מאושפז פעמים רבות במוסד סגור המיועד לחולי נפש: "הבחור למד בישיבה לפני בערך שמונה שנים, הוא הגיע ממשפחה הרוסה והוא סובל ממחלת הרדיפה - תמיד היה בטוח שכל בחור או רב הנמצא בקרבתו היינו רודף אותו ורומס אותו, הוא סבל הרבה בישיבה ולימים היה מאושפז במוסד סגור".

"אחרי שהתחתן והתגרש, טען הבחור כי כל הגירושין ובעיותיו הנפשיות אלו בעיות שהגיעו בגללנו - צוות הישיבה, וזאת על אף שהוא מוכר כאחד שלא בריא בנפשו, המשטרה יודעת זאת". הוסיף החתן.

אחרי שהרב קיבל טיפול רפואי ראשוני מצוותי ההצלה, שב הרב לביתו ומאז נח על מיטתו כשהוא חבול: "הרב ברוך השם נמצא בחדר בביתו, פצוע עם שריטות בכל חלקי גופו". סיפר חתנו.

מהמשטרה נמסר הבוקר כי החשוד, ככל-הנראה תלמידו לשעבר של הרב, הודה במעשה התקיפה וטען כי תקף את הרב לאחר שלטענתו התנכל לו. מעצרו של התוקף הוארך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות