מאסר יצחק ברגל: "המדינה רודפת את נטורי קרתא"

ישראל מאיר הירש, איש "נטורי קרתא" מאשים את המדינה ברדיפת קהילתם בעקבות גזר הדין שניתן ליצחק ברגל. "הציונים הם הבוגדים הכי גדולים בעם היהודי", מאשים הירש (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בקהילת "נטורי קרתא" מאשימים הבוקר (רביעי) את המדינה ברדיפת קהילתם בעקבות פסק הדין שניתן אמש נגד חבר קהילתם יצחק ברגל שנשלח לארבע וחצי שנות מאסר בגין הצעתו לרגל עבור איראן. לדבריהם ברגל מוגדר כאדם לא שפוי נפשית וכי מדובר בחלק מרדיפה אותה מנהלת המדינה נגד הקהילה.

יצחק ברגל, הוא תושב מאה שערים בן 46 שעלה לפני כ-40 שנה ממרוקו. יש לו שלושה בנים ושלוש בנות. בניו לומדים בתלמוד תורה "תורה ויראה" ובנותיו לומדות בבית הספר "בנות רחל".

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר ישראל מאיר הירש איש "נטורי קרתא" כי "שלמה המלך אומר 'מקום המשפט שם הרשע ומקום הצדק שם הרשע', זאת אומרת כמובן שהציונים מנצלים כל איזה ניסיון של משהו, הם מלבישים בצורה של בגידה, אך למעשה כל אחד יודע שהבנאדם לא שפוי בדעתו וכל מה שהוא עשה לא קשור לאף דבר".

"הסיפור ישן שהתרחש לפני שלוש ופשוט הם רוצים להשמיץ כאילו את ה'נטורי קרתא' שהם עושים דברים כאלה אבל בשורה התחתונה הציונים הם הבוגדים הכי גדולים בעם היהודי במשך אלפיים שנות גלות", הוסיף הירש.

לדברי בכיר הקהילה, העונש שנגזר על המרגל לא היה מידתי וזאת בגלל מצבו הנפשי: "אפילו אם נצא מכלל הנחה שהוא כן ביצע את העבירה, מבלי להיכנס לפרטים אלא לעקרונות של המקרה, צריכים להבין שהוא אדם לא שפוי אז מדוע נותנים לו עונש מאסר זה לא הגיוני ולא מתקבל על הדעת".

אמש אישר בית המשפט את הסדר הטיעון של ברגל עם הפרקליטות, לאחר שהואשם כי בשנת 2011 הואשם כי פנה לשגרירות איראן בברלין והציע לרגל נגד מדינת ישראל.

ברגל הואשם במגע עם סוכן זר וניסיון לסייע לאויב במלחמה נגד ישראל. במסגרת הסדר הטיעון ברגל הודה באישומים נגדו ונידון ל-4.5 שנות מאסר.

בכתב אישום שהוגש נגדו הואשם ברגל בעבירות ריגול חמורות, הוא שוהה במעצר מאז חודש יולי. לפי כתב האישום, יצחק ברגל יצר קשר עם נציגי הממשל האיראני בברלין והציע להם את שירותיו באיסוף מידע מודיעיני על המדינה.

במהלך חקירתו, כפי שפורסם בעבר בערוץ השני, אמר ברגל כי "מדינת ישראל זה דבר אסור על פי התורה, אבל, טוב שזה לא יצא לבסוף לפועל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר