ביתר עילית: הפגנה נגד מקרי התבוללות

עשרות הפגינו בעיר ביתר עילית נגד החנויות המעסיקות בני מיעוטים בשל מקרי התבוללות שהתרחשו בין בנות העיר לעובדים. "הערבים בעירנו פוגעים בבנותינו", קראו המפגינים (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ההפגנה בביתר (צילום: איציק פריי - חדשות 24)

עשרות בני מיעוטים עושים את דרכם מדי בוקר מחירבת אל-יהוד שבתחומי הכפר הפלסטיני בתיר אל העיר החרדית ביתר עלית, רובם עושים זאת לצורכי פרנסה אך המיעוט שבהם גורם למקרי התבוללות מסמרי שיער.

אמש (רביעי) הגיעו כמה עשרות בני אדם להביע את כאבם ממקרי ההתבוללות שלמרבה הצער הולכים ומתרבים בקרב חלק מבנות העיר, כפי שמתרחש בלא מעט ערים אחרות בהם מועסקים בני מיעוטים.

בשלטים שנשאו המפגינים נכתב בין היתר: "הערבים בעירנו פוגעים בבנותינו", "אין אויבים אין גנבים אין התבוללות", ו"לא מעסיקים אויבים ולא מפרנסים אותם".

ביום ראשון בראשית השבוע קיימו התושבים כנס מיוחד שבו השתתפו רבים מבני הנוער בעיר, במהלכו העלו הנוכחים סיפורים קשים, בסיום הכנס הוחלט לפתוח בפעילות למיגור התופעה.

בנצי גובשטיין, יו"ר ארגון להב"ה, סיפר בשיחה עם "כיכר השבת" על הכנס: "כל אחד סיפר מקרים שהתרחשו בעיר, היו בנות שסיפרו כי חברותיהן נמצאות בקשר זוגי עם ערבים, כל אחד הוסיף מקרה במיוחד בעבודות משוטפות עם קבלנים שמכניסים את הערבים לעיר".

"יש שם מקרים רבים של התבוללות בחנויות ולא רק", אומר גובשטיין. לדבריו, בתקופה הקרובה הם יפעלו כדי לצמצם את העסקתם של בני המיעוטים בעיר: "כעת אנחנו מנסים להגיע להסדר עם אחת החנויות שלא יעסיקו ערבים או שתעסיק ממש פחות ואז כל התושבים ירכזו את הקניות אצלם".

"הייתה הפגנה יחסית גדולה בהתחשב בעובדה שנערכנו אליה תוך יום אחד, זה רק ההתחלה, אנחנו נפגין בעוד מקומות בעיר. היו שם מספר מקרים בעת האחרונה שאנחנו נחשוף אותם בהמשך", הוא אומר.

"אנחנו שומעים שם על עוד ועוד בנות" אומר גובשטיין, "זה מאוד קשה למצוא אותן כי המשפחה לא רוצה לגלות אבל רק בכנס שם דיברו הנוכחים על היכרותם עם בנות אשר יוצאות עם בני מיעוטים וגוררות אחריהן בנות נוספות".

"הם לוקחים אותם ברכבי הסעות" הוא מספר, "עובדים בחברת הביטחון בעיר סיפרו לנו על מספר מקרים שמתרחשים תקופה ממשוכת וכעת אנחנו נטפל בזה".

"מקרה אחד שאני יכול לספר עליו הוא שבת יוצאת עם ערבי אשר עובד באחת החנויות ובשל כך הוא פוטר מהעבודה אבל היא עדיין בקשר זוגי איתו, אנחנו מנסים להגיע אליה", מספר גובשטיין.

מעיריית ביתר עילית נמסר כי "ראש העיר והעירייה עושים יומם ולילה בפעילות בנושא החשוב הזה, ומשקיעים משאבים עצומים בתחום".

בעירייה מבהירים כי אין בסמכותם למנוע כניסה מערבים מחזיקי אישורים של המנהל האזרחי מאחר והתקנות בעניין נקבעות על-ידי צו אלוף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר