הקלטות חושפות

האם מתנהל מו"מ חשאי עם צה"ל בסוגית גיוס החרדים?

בשנה האחרונה התלהט הוויכוח בציבור הליטאי בשאלת החוק לגיוס בני הישיבות לצה"ל. בימים האחרונים הפיצו גורמים שונים הקלטת סתר מכינוס פנימי בבית מרן הגראי"ל שטיינמן, ממנו עולה לטענתם כי התנהלו מגעים שקטים מול צה"ל בנושא הגיוס. בבית מרן ראש הישיבה מכחישים זאת (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן (צילום ארכיון: שוקי לרר)

ה"ויקיליקס" החרדי: האם גורמים בכירים בהנהגת הציבור החרדי מנהלים משא ומתן חשאי עם שלטונות צה"ל בסוגיית הגיוס?

בשנה האחרונה התלהט הוויכוח בציבור הליטאי בשאלה האידיאולוגית שעיקרה נושא גיוס בני הישיבות לצה"ל וחקיקת החוק שאמור לחייב זאת בהובלת המפלגה הדתית, "הבית היהודי".

כעת מתברר, על פי פרסומים בכלי התקשורת, כי ככל הנראה מתקיימים סוג מסוים של מגעים, מול שלטונות הצבא, אם כי בבית מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, מנהיג הציבור הליטאי, מכחישים אותם לחלוטין

בימים האחרונים הפיצו גורמים אנונימיים ברשת האינטרנט, ככל הנראה כאלו המתנגדים השקפתית להנהגת מרן ראש הישיבה, הקלטת סתר מכינוס פנימי בבית מרן הגראי"ל שטיינמן, בו נערכו הנוכחים לכינוס 100 ראשי הישיבות בראשות מרן ראש הישיבה שהתקיים יממה למחרת.

על פי השמועה, בהקלטת הסתר נשמעים מקורבי הגראי"ל דנים בסדרי הכינוס המדובר כשבין היתר מספר לנוכחים הגאון רבי יגאל רוזן ראש ישיבת "אור ישראל" על שיחותיו עם תא"ל גדי אגמון, ראש חטיבת התכנון ומנהל כוח האדם באגף כוח אדם בצה"ל, והמאמצים להרגעת הרחוב החרדי. (אגב, אותם מאמצים באו לידי ביטוי בנאומו של הגר"י רוזן בכנס, יממה לאחר מכן - י.כ.).

על פי הדיווחים, בין הנוכחים בבית ברחוב חזון איש 5 בבני-ברק, היו באותה עת הגר"י רוזן - מי שנבחר להיות הנואם המרכזי בכינוס, הרב דוד שפירא - נכדו ונאמנו של הגראי"ל, ישראל פרידמן - עורך "יתד נאמן", הרב רפאל מאיר - המארגן הלוגיסטי ומי שעל שמו נרשמת הצלחת האירוע והזמנת כל הרבנים בתוך זמן קצר.

בקטע המרכזי של ההקלטה, כך לפי הדיווחים, נשמעת התייעצות משותפת לגבי תכני הנאום המרכזי שיישא הגר"י רוזן.

הוא חושף בפני הנוכחים פגישות ושיחות מוקדמות שלו עם גדי אגמון, שביקש ממנו להרגיע את הציבור ולהעביר נתונים שיחמיאו ליחסו של הצבא ויוכיחו את הצלחת "הפעילות השקטה".

בתוך הדברים עולה החשש מפני הקמת "מרכז מיון חרדי" (ממ"ח) בלשכת הגיוס. הנוכחים חוששים: "אם זה יקרה אז ר' שמואל (הרב אוירבך - י.כ.) יהיה צודק".

הגר"י רוזן מספר על ניסיונות ההרגעה של גדי אגמון ומציע פתרון משלו: נפעל אצל גדי אגמון כדי שלא יפתח את זה עכשיו, אלא ידחה את הקמת הממ"ח עד לאחר שכבר יתקבל החוק, כי "היום זה לא טוב לנו".

יצוין כאמור כי אכן בכנס הציג הגר"י רוזן כהצלחה גדולה את העובדה שמי שנשמע להוראת מועצת גדולי התורה להתייצב בלשכת הגיוס אך שלא לחתום וזאת מאחר שלדבריו "אף בחור ישיבה שנהג כך לא גויס בסופו של דבר".

יצוין כי בני רבינוביץ, דובר בית מרן הגראי"ל שטיינמן, מוסר כי הטענות כי מתקיימים קשרים בין בית הרב לרשויות הצבא הן שקר מוחלט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות