הרב דוד לאו ונפתלי בנט הכריזו: מהיום - שלוש רמות בכשרות

שר הדתות נפתלי בנט כינס עם הרב הראשי דוד לאו מסיבת עיתונאים בה הכריזו על שלוש רמות בכשרות של הרבנות הראשית, כאשר כל בית עסק יבחר את רמת הכשרות הרצויה (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מסיבת העיתונאים, הבוקר (צילום: פלאש 90)

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט - המשמש גם כשר הדתות - כינס הבוקר (שני) מסיבת עיתונאים לא שגרתית יחד עם הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו, וסגן השר הרב אלי בן דהן.

מסיבת העיתונאים עסקה בנושא מהפכת הכשרות של הרבנות הראשית לישראל, כאשר מהיום יהיו שלוש רמות של כשרות וכל בית עסק יוכל לבחור את רמת הכשרות הרצויה לו.

מאחורי הקלעים התרחשה לה מיני דרמה כאשר כלי התקשורת החרדים הודיעו כי יחרימו את מסיבת העיתונאים בשל כך שהיא מתקיימת במשרד הכלכלה ולא בבניין הרבנות הראשית.

גם הבוקר, עם תחילת מסיבת העיתונאים, הורמו גבות בשאלה מדוע השר בנט התיישב במרכז השולחן ולא נתן כבוד לתורה לכבד את הרב הראשי לישראל להתיישב במרכז השולחן, אך מבירור קצר עולה כי בין שני הלשכות הוסכם כי בנט יתיישב במרכז השולחן והרב לאו הוא זה שייפתח ראשון בדברים.

הרב לאו פתח ואמר כי "יש דברים שצריכים לשפר. כשהציבור מרגיש כי הכשרות היא הפרמטר היחיד שעומד בפני הרב, הציבור מעריך את זה. אנחנו כאן כדי להחזיר את נהלי הכשרות של הרבנות הראשית ומי שרוצה רמה גבוהה יותר של כשרות יוכל. אנחנו רוצים איכות ואמינות בתחום הכשרות".

הרב לאו הדהים את המשתתפים כשאמר: "יש מקור בהלכה שנשים יכולות להיות משגיחות כשרות ואין בזה בעיה".

השר נפתלי בנט אמר כי "הבוקר אנחנו יוצאים למהפכה, אנחנו עושים סדר במערך הכשרות של הרבנות הראשית לישראל. עד כה היה נושא הכשרות פרוץ ולא היו סטנדרטים ברורים והיום אנחנו יוצאים לתהליך שינוי שיכלול גם חקיקה".

"כל בית עסק, מסעדה או דוכן פלאפל, יוכל להחליט על רמת הכשרות הרצויה לה, וכל צרכן יוכל להחליט על רמת הכשרות אותה הוא רוצה לצרוך" הוסיף בנט.

סמנכ"ל עמותת חדו"ש שחר אילן הגיב למסיבת העיתונאים ואמר: "לא מהפכה יש כאן אלא נסיגה לאחור. במקום שהמדינה תפסיק לעסוק בעצמה בהשגחת כשרות ותהפוך לרגולטור היא מתכוונת להעסיק בעצמה עשרות אלפי משגיחי כשרות. במקום שהמדינה תבטל את המונופול של הרבנות הראשית על הכשרות, שכל כך משניא את היהדות על הציבור, היא מחזקת אותו.

"במקום שהמדינה תעודד שוק כשרות חופשי, כולל כשרות חילונית, רפורמית וקונסרבטיבית, שיאפשר לכל אחד לאכול כשר על פי אמונתו, היא תומכת בקנאות. במקום שהמדינה תפסיק להפר חוק ולדרוש שמירת שבת כתנאי לכשרות היא מעניקה פרס לרומסי פסקי הבג"ץ מהרבנות".

לדברי אילן "לא צריך להיות נביא כדי לצפות שהמהפכה לאחור לא רק שלא תפתור את הטענות על אי סדרים קשים ותשלומים לא כשרים בעולם הכשרות. סביר שהיא עצמה תגרום לשורת תחקירים בעיתונים, והיהדות תתבזה עוד יותר".

לסיום ברך אילן את ההודעה על הכוונה להעסיק משגיחות כשרות והביע תקווה ש"היא אכן תמומש ולא תשאר בגדר כוונות טובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות