ועד ההורים בבית הספר התפטר; ללום: "תם עידן ההתעללות"

ראשי וועד ההורים בבית הספר "נאות רחל" בעיר ביתר עילית, הודיעו על התפטרותם. יואב ללום מאושר: "תם עידן ההתעללות במשפחות ראויות וכשרות מטעמים שהדת אינה סובלת" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יואב ללום (צילום: פלאש 90)

בימים האחרונים, פרסמו ראשי ועד ההורים של בית הספר בית יעקב "נאות רחל" בביתר עילית הודעה, בה הם מצהירים על התפטרותם וזאת לאחר שהכריזו כנגדם מלחמה.

במודעה שפורסמה טוענים ההורים חברי הוועד כי הם עומדים מידי יום במערכה קשה מנשוא על שמירת הצביון הרוחני של בית הספר תוך השקעה מכספם וזמנם זאת על אף מסע רדיפה אותו הם עוברים של השמצות ונזקים ברכוש ורדיפות שונות.

לדבריהם, כל הפעילות שלהם הינם בכפוף לדעת תורה, בהדרכתם של רבני השכונה הרבנים ישראל ברזובסקי ומשה דוד אדלר. אלא שבשלוש השנים האחרונות חל לטענתם כרסום מתמשך בסמכותם ובהשפעתם על הרמה החינוכית של בית הספר תוך מלחמה קשה וכואבת כנגדם.

בשל כך קובעים חברי הוועד כי הם נאלצים להודיע על פרישה משליחותם בתפקיד וכי הם מודיעים בזאת על הסרת אחריותם מהנעשה בבית הספר ובגנים המסופחים לו.

ההפגנות בפרשת עמנואל (צילום: פלאש 90)

מבדיקת "כיכר השבת" עולה, כי הורים לתלמידות בבית הספר רואים את התמונה באופן שונה לגמרי. חלקם אף מביעים את שמחתם על התפטרות הוועד המזוהה עם חסידות סלונים.

לדבריהם, חברי הוועד השתלטו על בית הספר וקבעו דברים שלדעתם היו חשובים ללא התייעצות עם ההנהלה ושאר ההורים. הדבר פגע בעיקר בתלמידות מבתים לעדות המזרח שנאלצו לעבור מסכת תלאות על מנת להתקבל אל מקום הלימודים היוקרתי. בטענות שונות ומשונות הם מצאו קריטריונים שנועדו להפלות את אותן בנות ספרדיות ללא כל סיבה משום שהן היו מבתים טובים, בנות אברכים ומשפחות תורניות. כעת הם מקווים שהכול ישוב על מקומו בשלום וכי הבנות לא תסבולנה יותר מתופעות של אפליה על רקע גזעני.

מנגד, הורים אחרים דווקא מצרים על התפטרות חברי הוועד ומביעים חשש לעתידו של בית הספר. "בזכותם המקום היה נחשב לבית הספר מוביל ולכזה שכולם רצו ללמוד בו. כעת הכל עלול להשתנות ותדמיתו של בית הספר חלילה תיפגע". לדבריהם, הוועד לא היה בעל דעות גזעניות אלא בדק כל מקרה לגופו.

יואב ללום, יו"ר תנועת "נוער כהלכה" אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי הצעד בו נקטו ההורים מוכיח כי תם עידן נוסף בביתר: "ברוך השם אפילו בוועד ההורים בביתר הבינו שתם עידן ההתעללות במשפחות ראויות וכשרות מטעמים שהדת אינה סובלת. אנחנו נמשיך לעמוד לימן ההורים הנפגעים בביתר ובכל מקום".

טרם שיחתנו, ללום כתב לחבריו ברשת החברתית פייסבוק: "הם מ-פ-ח-ד-י-ם! בשעה טובה אני כמעט מברך בשם ומלכות שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה. ההתפטרות הזו מסמנת פחות כאב להורים ספרדים בביתר עלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות