ואלה שמות: מתוך 20 דיינים, חמישה ימונו לבית הדין הגדול

הוועדה למינוי דיינים צפויה להתכנס בקרוב ולבחור מתוך 20 דיינים מועמדים את חמשת הדיינים שימונו לכהן כחברי בית הדין הגדול. אתר "כיכר השבת" בסיקור מיוחד (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף ושרת המשפטים ציפי לבני (צילום:, אהרון והב ופלאש 90)

אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, בקרוב תתכנס הוועדה למינוי דיינים בראשות שרת המשפטים ציפי לבני (התנועה) ותצביע על בחירתם של חמשה דיינים חדשים לבית הדין הגדול.

כיום מכהן בית הדין בהרכב חסר, כאשר מינויים זמניים ממלאים את מקומם של הקבועים, הדיינים הזמניים הם הרב עמוס מיכאל, הרב אליהו היישריק, הרב אהרון כץ והרב אליהו אברג'יל.

כפי המסתמן כרגע הרצון של לבני הוא להצביע בישיבה אחת גם על המינויים החדשים לבית הדין האזורי, שם צפויים להיבחר 14 דיינים חדשים אשר ייבחרו מתוך 300 מועמדים הרואים את עצמם מתאימים לכהן כדיינים בבתי הדין האיזוריים.

לבית הדין הגדול נכון להיום מתמודדים 20 מועמדים אשר הופיעו כולם בפני הוועדה, על פי החלטת שרת המשפטים חברי הוועדה לא יתנו את חוות דעתם לאחר הופעת המועמדים בפני הוועדה והראיונות נועדו רק לצורך היכרות עם המועמדים, לכן כל 20 המועמדים נותרו בקו הגמר, כאשר מתוכם ייבחרו רק חמישה הדיינים שיכהנו בבית הדין הגדול.

שמות עשרים הרבנים המועמדים לכהן כדיינים בבית הדין הגדול הם: הרב אהרון כץ, הרב ישראל שחור, הרב נחום גורטלר, הרב מסעוד אלחדד, הרב יעקב זמיר, הרב אליהו אברג'יל, הרב אוריאל לביא, הרב עמוס מיכאל, הרב אליהו היישריק, הרב דוד מלכה, הרב אליעזר איגרא, הרב יקותיאל כהן, הרב אברהם שינפלד, הרב מרדכי טולידנו, הרב יוסף גולדברג, הרב שלמה שטסמן, הרב יעקב אליעזרוב, הרב נחום פרובר, הרב יצחק אלמליח והרב אברהם שינדלר.

גורמים המקורבים לחברי הוועדה אומרים הבוקר (רביעי) ל"כיכר השבת" כי "בשל הצורך לגבש רוב של שמונה מתוך אחת עשר חברי הועדה, אין מנוס מבחירה בהסכמה רחבה אשר תחייב פשרות מצד כל הנוגעים בדבר".

ל"כיכר השבת" נודע כי המתווה המסתמן הוא כי כל אחת מהמפלגות הדתיות יהדות התורה, ש"ס ו'הבית היהודי' תציג מועמד מובהק שלה, כאשר השניים הנותרים יהיו מועמדי פשרה שיוסכמו על כולם - אחד ספרדי ואחד אשכנזי.

יצויין כי בשל הרצון למנות בישיבה אחת גם את הדיינים לבתי הדין האיזוריים, יתכן ויתעכבו המינויים בפרק זמן נוסף, שכן עוד לא הושלמו הראיונות של המועמדים לבתי הדין האיזוריים, אך גורמים בועדה אומרים כי לא מן הנמנע כי בסופו של דבר בשל העיכוב יופרדו המינויים לבית הדין האיזורי מהמינויים לבית הדין הגדול

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר