חשיפה

ח"כ שקד נועדה בחשאי עם ראש ישיבת "בית מתתיהו"

כך מתנהלות השיחות בין בכירי הציבור החרדי וחברת הכנסת שקד: ל"כיכר השבת" נודע, כי לפני כשבועיים נועדו בחשאי ראש ישיבת "בית מתתיהו" ורבה של רחובות עם הח"כית מהבית היהודי. מוקדם יותר, השתתפה שקד בפגישה בכנסת עם מזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל • פרסום ראשון (חרדים, פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב ברוך ויסבקר (צילום ארכיון: עוזי ברק)

בימים האחרונים מתחוללת סערה של ממש בציבור החרדי לאור חשיפת הקלטות הסתר שנעשו לכאורה בביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן והפרסום בעקבות כך בעיתון "הארץ" לפיו יש מגעים בין נציגי הציבור החרדי לראשי שלטונות הצבא, מה שהוכחש נחרצות על-ידי גורמים רשמיים.

אלא, שבשיחה עם עיתון "הארץ" אישרה ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) כי הינה מקיימת מגעים עם ראשי הציבור החרדי בסוגיה הנפיצה.

"אני עובדת עם ההנהגה החרדית בשיתוף פעולה גם עם רבנים וגם עם פוליטיקאים ואני רוצה להגיע למתווה שהם יוכלו לחיות איתו. אני מאמינה בציבור החרדי ולא חושבת שיהיו לו בעיות לעמוד במיכסות", אומרת יו"ר הוועדה לשוויון בנטל.

העיתון גם דיווח כי מלבד הפגישות השוטפות עם חברי הכנסת החרדיים בוועדה מאיר פרוש, משה גפני ואריאל אטיאס נפגשה שקד בשבועות האחרונים עם רבנים ועסקנים בעלי תפקידים מהמגזר החסידי והליטאי.

בעקבות כך, חושף "כיכר השבת" מספר שמות של בכירים מהציבור החרדי, שנפגשו לדיון ממושך בסוגיה החשובה עם חברת הכנסת הדתית לאומית.

ל'כיכר השבת' נודע כי לפני כשבועיים וחצי, נערכה פגישה סודית במשרדי הבית היהודי במרכז תל אביב, בה השתתפו חברת הכנסת איילת שקד, ראש ישיבת "בית מתתיהו" הגאון רבי ברוך ויסבקר - ממקורביו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון יהודה לייב שטיינמן ו"שליחו במשימות רגישות" וכן רבה של העיר רחובות הרב שמחה הכהן קוק.

עוד נודע, כי לפני כשבועיים, הגיע מזכיר מועצת גדולי התורה של תנועת "אגודת ישראל", הרב מרדכי שטרן, באופן חריג לבניין הכנסת שם נפגש עם סגן שר החינוך ח"כ אבי וורצמן לשיחה, כאשר במהלכה הצטרפה גם ח"כ איילת שקד. לדברי חלק מהנוכחים - באופן אקראי לחלוטין.

יצוין, כי לא ברור האם מזכיר המועצת החסידית הנחשב לקנאי בדעותיו הביע בפניהם של שקד וורצמן אך ורק את עמדתם הנחרצת של גדולי ישראל בסוגיית גיוס בני הישיבות או שבמהלך השיחה הצליחו הנפגשים להגיע להבנות שהציבור החרדי יוכל לחיות איתן, כהגדרת שקד בראיון לעיתון הארץ.

ב"יהדות התורה" סרבו לאשר את הפרטים, אולם גורמים במפלגה מסבירים שוב כי במשך כל שנות קיום המדינה, עוד מאז פגישתו של מרן החזון איש עם רוה"מ דוד בן גוריון במטרה להסדיר את מעמדם של בני הישיבות, מתנהלים כל העת מגעים בין ראשי ונציגי הציבור החרדי לגורמי שלטון כאלו ואחרים על מנת להגן על אותה מטרה בדיוק שהיא השמירה על פח השמן הטהור וההגנה על עולם התורה.

בלשכת ח"כ איילת שקד סירבו להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר