עו"ד דוד ליבאי מאשר: המגעים - למנוע גיוס

במסגרת מכתב ששלח לעורך הראשי של עיתון "הארץ", מאשר עו"ד דוד ליבאי המייצג את בית הרב שטיינמן כי מתקיימים מגעים בין ההנהגה החרדית ןצה"ל לאי גיוס בני ישיבות. ליבאי דורש מהעיתון: פרסמו הבהרה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עו"ד דוד ליבאי (צילום: פלאש 90)

פרשת ההאזנות הסתר לכאורה בבית הרב שטיינמן: לאחר שאמש (שלישי), הגיש ישראל פרידמן עורך עיתון יתד נאמן תלונה במשטרה על האזנות סתר כביכול, שיגר עורך הדין דוד ליבאי המייצג כהגדרתו את לשכת הרב שטיינמן בפרשה מכתב לעורך עיתון 'הארץ' אלוף בן, וכן העתק לסגנו בעניין הכתבה שפורסמה בנושא בכותרתו הראשית של העיתון.

"בניגוד לנאמר בכותרת הראשית", כותב ליבאי "ההנהגה החרדית אינה מנהלת מו"מ עם הצבא על גיוס בני ישיבות, אלא על אי גיוסם".

"הקביעה בכותרת המשנה לפיה 'משיחות פנימיות שניהלו מקורבי הרב שטיינמן עולה כי ההנהגה הליטאית הסירה את התנגדותה הגורפת לגיוס, והחליטה לגבש הבנות עם צה"ל כדי למנוע משבר אינה עובדתית" קובע ליבאי.

"המשפט בכותרת המשנה של הידיעה באינטרנט לפיו "בית הרב הודה: פועלים להסדיר מעמד בני הישיבות", הוא עיוות של תגובת דובר בית הרב, מר בני רבינוביץ', שאמר בתגובתו לכתבה כי אמנם בית הרב פועל להסדרת 'אי' גיוס בני הישיבות, היינו לאפשר להם "להמשיך לשקוד על תלמודם תוך הסדרת מעמדם" בתור שכאלה. מהדברים עצמם, המובאים בגוף הכתבה שפורסמה באינטרנט בשמו של רבינוביץ', מובן שכותרת המשנה באתר מעוותת ומוציאה דברים מהקשרם".

ליבאי ממשיך וטוען כי הקביעה בגוף הכתבה, כי "נחשף קיומו של ערוץ שקט בין הדרג הרבני הרם ביותר ובין שלטונות הצבא בידי מתווכים", אינה נכונה. הרב שטיינמן ומקורביו טוענים כי אינם מקיימים כל מגעים עם שלטונות הצבא".

"האמור בפסיקה הבאה בכתבה שפורסמה באתר ובעיתון לפיו "משיחות פנימיות שניהלו לאחרונה מקורבי הרב אהרן לייב שטיינמן, המנהיג החרדי ליטאי, עולה כי נאמני הרב מקיימים קשרים עם יו"ר הוועדה הפרלמנטרית לגיבוש חוק הגיוס, ח"כ איילת שקד, וכן עם תא"ל גדי אגמון, ראש חטיבת תכנון ומקורות כוח אדם באכ"א; קשרים אלו, כך נראה, מניבים מהלכים והבנות משותפות בנסיון למנוע משבר סביב גיוסם של בחורי ישיבות חרדים" - אינו נכון ואין לו על מה להתבסס. לטענת מרשי, ככל שמתקיימים מגעים הם מתקיימים עם חברי כנסת, במטרה למנוע את הגיוס, ולא ההפך, וממילא לא מתקיימים כל מגעים בן ההנהגה החרדית לתא"ל גדי אגמון לגיוס בחורי הישיבה".

"בנוסף לכל השגיאות ואי דיוקים אלה", כותב עו"ד ליבאי, "הכתבה מתבססת על ציטוטים ומידע מ"שיחות פנימיות" ומ"שיחה סגורה" שנערכה בבית הרב שטיינמן. הכתב הבהיר למרשי שבידיו הקלטות של שיחות אלה. מרשיי סבורים שקיים יסוד לכך שהקלטות אלה הן תוצאה של האזנות סתר אסורה, שבוצעה בניגדו לסעיף 2(א) לחוק האזנת סתר התשל"ט-1979, והם הגישו תלונה במשטרה בנושא".

"כידוע לכם, סעיף 2(ב) לחוק האזנת סתר קובע עוד, כי "המשתמש ביודעין וללא סמכות כדין בידיעה או בתכנה של שיחה שהושגו על ידי האזנת סתר, בין שנעשתה בדין ובין שנעשתה שלא כדין, או מגלה ידיעה או תוכן שיחה כאמור ביודעין לאדם שאינו מוסמך לקבלה, דינו - מאסר חמש שנים".

עו"ד דוד ליבאי מסיים את מכתבו וכותב כי "הפרסום השגוי והשימוש בהקלטות החשודות כמפרות את החוק ופוגעות בפרטיות מרשיי גרמו להם נזק רב. לאור האמור לעיל, נורה לך אם תסירו באופן מיידי את הידיעה מאתר האינטרנט של עיתונכם, וכי לא תחזרו לעשות שימוש במידע הנוסע מההקלטות האמורות. בנוסף, אבקש לפרסם תיקון, במקום בולט, המבהיר כי המידע שהובא בכתבה לא היה נכון, כמפורט לעיל. אבקש כי נוסח התיקון יתואם עמנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר