הקרע בעדה החרדית מגיע לשיאים חדשים

הפגנות מול חנות אלקטרוניקה ורב מפלג מהר"י מסאטמר שמכחיש את מכתבו נגד עסקני העדה החרדית • המאבק בקבוצה הקנאית עולה שלב ומגיע לשיאים חדשים: 'זו פשוט בושה' (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המהר"י מסאטמר (צילום: א' בליק)

בימים האחרונים הולך ומחריף הקרע בחוגי העדה החרדית, וזאת על רקע פרשת החפירות במתחם גולובניץ והחשש מחילול הקברים במקום. רבנים המזוהים עם פלג האדמו"ר מהר"י מסאטמר, הוציאו מכתב כנגד שלושת עסקני "העדה" גבריאל פפנהיים, אברהם סלונים ושמעון שישא, וזאת בשל מעורבתם בפרשת חפירות הקברים.

בעקבות כך, פרסמו השלושה בשבוע שעבר מכתב הבהרה בעיתון המודיע, בו הצהירו כי אין להם כל קשר לפרוייקט וכי הדבר איננו בשליטתם.

לאחר מכן, פרסמו השבוע 25 רבנים מחשובי המוצ"ים של בד"ץ העדה החרדית מכתב חיזוק מיוחד לשלושת העסקנים, בו הם כותבים כי "מזה כשנתיים ימים ניסו בכל כוחם להגיע לעמק השווה (במתחם גלובנצ'יץ), ולא הזיזו יתד על השטח הנ"ל מבלי רשות ממרן הגאב"ד, ובמשך כל אותה תקופה עדים אנו על התפרעות באכזריות נוראה אשר אי אפשר להעלותה על הכתב מצד גורמים שונים שבשולי המחנה אשר רודפים את העסקנים הנ"ל באופן אישי", כאשר הם מזכירים את העובדה שהפעולות כנגדם נערכות גם מעבר לים.

בנוסף, גם הגאון רבי מנדל שפרן פרסם מכתב מיוחד בו הוא מביע תמיכה מפורשת בעסקן אברהם סלונים, ומשתמש במילים חריפות ביותר כנגד המנסים לפגוע בו.

אמש, עלה המאבק שלב נוסף כאשר קבוצת קנאים בחרה להפגין אל מול חנות האלקטרוניקה B&H, וזאת לאור העובדה שלטענתם הבעלים הנגיד הערשל שרייבר תומך כלכלית בפעילות הצדקה של סלונים - נגדו יצאו בחריפות.

במקביל, פרסם אחד הרבנים הנמנה על פלג חסידות המהר"י מסאטמר הנמנה על חותמי המחאה נגד אברהם סלונים, מכתב הבהרה בה הוא מדגיש כי חתימתו נגד סלונים הוצאה ממנו בשקר כשהוא מגלה דעתו כי מעולם לא חתם כנגדו.

כך או אחרת, מסבירים גורמים המעורים בפרשה לכיכר השבת, כי המאבק הגיע בשבוע האחרון לשיאים חדשים וגורם לפילוגים של ממש בין החצרות השונות המרכיבות יחד את העדה החרדית בירושלים.

"אני לא מבין", אומר אחד מהם, "איך הם לא מתביישים לפגוע בהערשל שרייבר המעסיק בחנותו מאות אברכים חסידיים ונחשב לבעל חסד עצום. הם עושים חילול ה' נוראי ומפגינים לעיני הגויים כנגדו. זו פשוט בושה וחרפה".

מכתב ההכחשה למכתב המחאה (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר