אשדוד: המתנדבים החרדים מחרימים את המשמר האזרחי

הפגנת המחאה באשדוד נגד מעצר תלמיד ישיבה, הפכה לאלימה. החרדים מאשימים בכך את המשטרה ומתנדבי המשמר האזרחי החרדים החליטו להחזיר את התעודות (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ההפגנה בירושלים (צילום: פלאש 90)

טענות קשות עלו בקרב המפגינים שהשתתפו בהפגנת המחאה בסוף השבוע שעבר על מעצרו של בחור ישיבה שלא התייצב בלשכת הגיוס נגד היד הקשה של השוטרים.

המפגינים טענו כי למרות שביקשו לקיים מחאה שקטה - מה שלא עולה בקנה אחד עם כתב האישום שהוגש נגד העצורים - קציני המשטרה הם אלו שבחרו להלהיט את הרוחות.

שיא ההתנהלות הקשה של המשטרה היה במעצרו של חרדי מבוגר תושב בני ברק שחלף במקום, כאשר בית המשפט הורה לשחררו עוד לפני יתר העצורים.

כעת מתברר כי בעקבות היחס של המשטרה, הוחלט לגבות מחיר ביחסי הציבור החרדי באשדוד עם המשטרה המקומית.

עיתון "המודיע" מדווח כי בעקבות התנהלותו של מפקד משטרת אשדוד תת ניצב נועם שקל ויחסו לציבור החרדי בעיר, התארגנה אתמול יוזמה של מתנדבי המשמר האזרחי מקרב הציבור החרדי להחזרת תעודות המתנדב והפסקת הפעילות השוטפת במסגרת המשמר הקהילתי.

המתנדבים, שלדברי העיתון החזירו את התעודות לרכז, ציינו כי "הקמת המשמר הקהילתי נעשתה בעמל רב במשך שנים", אך לדבריהם, "יהירותו ואטימותו של מפקד המשטרה מביאה לקיצה את שיתוף הפעולה בין הציבור החרדי למשטרה. במצב הדברים הנוכחי אין לנו ברירה אלא להפסיק את השירות".

בשיחה עם "כיכר השבת" מציין א' אחד המתנדבים את אכזבתו מהתנהגות המפקד. "חבל מאוד שעד שנבנה פה בעיר שיתוף פעולה ייחודי ומועיל לטובת כל הצדדים, הוא נהרס לפתע רק בגלל חוסר רגישות משווע מצד קציני המשטרה. ציפינו מהם להתנהגות אחרת והולמת יותר כלפי המפגינים החרדיים".

דובר המשטרה מסר בתגובה: "למיטב ידיעתי אף מתנדב לא החזיר בפועל תעודת מתנדב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר