הפרקליטות: יוגש כתב אישום בפרשת 'חזון ישעיה'

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה לאברהם ישראל, מי שעמד בראשות עמותת 'חזון ישעיה' כי בכוונתה להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע בשל החשדות להונאה (חרדים, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
שניים מהחשודים בפרשה (צילום ארכיון: יהונתן צור - ynet)

פרשת 'חזון ישעיה': הפרקליטות הודיעה הבוקר (שלישי) כי בכוונתה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע בפרשה שנחקרה על הונאה בעמותה.

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה לאברהם ישראל, מי שעמד בראשות העמותה והקים אותה כי בכוונתה להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע.

החשדות המיוחסים לאברהם ישראל בפרשת 'חזון ישעיה' הם: קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, גניבה בידי מנהל, הלבנת הון ושיבוש הליכי משפט.

בהודעה שנשלחה לבאי כוחו נאמר כי אברהם ישראל ייסד את עמותת "חזון ישעיה", שייעודה ועיסוקה המוצהר הם מתן עזרה לנזקקים, לרבות ניצולי שואה, בתחומים שונים כגון תמחוי, הכשרות מקצועיות, מרפאות שיניים וכד'. במהלך שנות פעילות העמותה, שימש ישראל כיו"ר העמותה, חבר ועד ומורשה חתימה בה.

במסגרת תפקידו, ניהל ישראל את העמותה על כל המשתמע מכך, וכן עסק רבות בגיוס כספים, בניהול קשר עם תורמים ועם עמותות הידידים, ובהצגת פעילות העמותה בפני תורמים בפועל ובכוח ובפני עמותות הידידים ברחבי העולם.

הפרקליטות מדגישה כי מכתב הזימון לשימוע מתייחס לחלק מהחשדות נגד אברהם ישראל בלבד, אשר לגביהם התקבלה החלטה. בנוגע לחשדות נוספים נגד אברהם ישראל, וכן ביחס לחשדות נגד מעורבים נוספים, ובהם הרב יאשיהו פינטו, טרם התקבלה החלטה.

עמותת חזון ישעיה היא עמותה המחלקת מצרכי מזון ואוכל לנזקקים ולניצולי שואה.

לפני כשלושה חודשים הורה השופט דוד מינץ בדיון בבית המשפט המחוזי בירושלי על פירוקה של העמותה בשל החשדות נגד מפעיליה.

בפרשיה מוזכר גם שמו של הרב ישעיהו פינטו - נשיא הכבוד של העמותה - החשוד בנתינת שוחד לתת ניצב אפרים ברכה בכדי לקבל מידע על החקירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר