מלחמות העדה: "הראב"ד לא יגיע לדיון הלכתי בבד"צ"

מקורביו של ראב"ד העדה החרדית הרב משה שטרנבוך מאיימים כי יחרים את הכינוס הקרוב של בד"צ העדה. במקביל, בחסידויות מבקשים להוציא "משלחות פיוס" לביתו של הרב (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב משה שטרנבוך, הראב"ד (צילום ארכיון: כיכר השבת)

הדרמה ב'העדה החרדית' נמשכת:בשעות אחר הצהריים (רביעי), הגיע גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט ווייס לעצרת המחאה במתחם גלובנציץ בבית שמש, וזאת על אף הודעתו של הראב״ד הגר״מ שטרנבוך כי יתפטר באם הדבר אכן יקרה.

הראב"ד איים כאמור בפיטורים, וזאת בשל הפגיעה הקשה בסמכותו ההלכתית כשקבע שמותר לבנות במקום לאחר שבירר ונוכח לדעת שמדובר בקברי עכו"ם.

הערב, מאיימים מקורביו כי בכוונתו לממש את האיום וכבר מחר שלא להופיע בדיון הלכתי שיערך במסגרת מושב בית הדין של העדה החרדית.

לדבריהם, מדובר בפגיעה קשה בשיטתו ובמעמדו כשחלק ניכר מחברי הבד״צ ובראשם הגאב״ד השתתפו בהפגנת מחאה מיותרת היוצאת חוצץ כנגד פסיקתו שמותר לבנות במקום. "לא נעבור על כך בשתיקה" אמרו.

מנגד, גורמים אחרים העריכו כי לא מדובר בפגיעה ברב, וזאת משום שלמעשה הגאב״ד לא יצא מרכבו ונשאר לומר פרקי תהילים כשהוא מסרב לעלות על בימת הכבוד בעצרת, וזאת בכדי שלא לפגוע ברב שטרנבוך.

כך או כך מתארגנים הערב בחצרות חסידויות תולדות אהרון ודושינסקי לקיים כינוסים מיוחדים במטרה למחות על כבודו של הרב, ואף לארגן משלחת שתבקש את סליחתו תוך בקשה שיחזור בו מהחלטתו הנחרצת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר