המאבק במשחטה: אלקסלסי הוציא את השוחטים לחופשה ללא הגבלה

המאבקים במשחטה באור יהודה גוברים: עובדי המפעל קיבלו מהמנכ"ל נסים אלקסלסי הודעת SMS בה נקראו לצאת לחופשה ללא הגבלה: "ההנהלה ממשיכה לבזות את החוק" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
נסים אלקסלסי (שירת השוחטים, צילום: כיכר השבת)

מחריף המשבר במשחטת "הל יסכה" באור יהודה. וועד העובדים במשחטה - המאוגד תחת איגוד בשוחטים והבודקים הארצי בארגון "כוח לעובדים" משבית את פעילות השחיטה במפעל החל מיום שני השבוע.

העובדים מוחים על סירובה של ההנהלה לקבל את הנחיות בית הדין לעבודה בתל אביב לפיהן מחויבת החברה להחזיר את העובדים לעבודתם המקורית ולשבת עימם למשא ומתן. כזכור, הפנייה לבית הדין נעשתה, בעקבות סירוב ההנהלה להכיר בוועד כוועד יציג, וסירובה לשבץ את העובדים המתאגדים בעבודה.

למעלה משבועיים לאחר הדיון השני בבית הדין, ולא זו בלבד שהנהלת המשחטה אינה מקיימת את פסק הדין, אלא שחלק ניכר מהעובדים טרם קיבל את משכורת דצמבר. בנוסף הנהלת החברה מנסה להחליף מדי ערב את השוחטים המועסקים על ידה בשוחטים חלופיים. זאת, בניגוד לחוק האוסר להחליף עובדים שובתים (חוק הסכמים קיבוציים) ובניגוד להלכה.

למרות ניסיונות ההנהלה לשבור את שביתת העובדים, מצליחים העובדים לדבר אל ליבם של העובדים החלופיים ולשכנעם שלא לפגוע בפרנסתם. אמש אף נתקלו העובדים בגילויי אלימות כאשר דיברו אל מחליפיהם בדברי תורה ושירה "התנהגות ההנהלה לא ברורה" מבהיר איתמר פירחי המלווה את ההתארגנות מטעם כוח לעובדים.

צאו לחופשה ללא הגבלה, הודעת הסמס מאלקסלסי

"זו הנהלה שמוכנה להפסיד כסף ולפגוע בפרנסתם של עובדיה, במקום לשבת עימם למשא ומתן שנועד להבטיח בסה"כ את זכויותיהם".

אמש (רביעי), החריפה הנהלת החברה את צעדיה. הודעת טקסט שנשלחה אל העובדים הודיעה להם על כך שהם הוצאו לחופשה בתשלום ללא הגבלת זמן. "הנהלת המשחטה ממשיכה לבזות את החוק - מגיעות אלינו עדויות מהעובדים על איומים מפורשים- לאחר החופשה לא תעבדו כאן יותר. מובן שלא ניתן לכך יד. ההנהלה הזו טרם הפנימה שהשתנו כללי המשחק ועליה לכבד את החוק". מסכם פירחי.

"כל שאנו מבקשים הוא לנהל משא ומתן שיאפשר לנו להתפרנס בכבוד. האדונים מססה ואלקסלסי לא חוסכים מאמצים בכדי לפגוע בנו, לרבות שימוש באלימות. כל זה רק מעצים את אמונתו בצדקתנו". אומר ב' עובד במפעל.

ניסים אלקסלסי מנכ"ל המפעל סירב להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר