להסיר מכשול

לקוח ניצל מאיסור: שעטנז התגלה בחליפת "ZARA"

לא מעט בחורי ישיבות נוהגים לרכוש את חליפותיהם ברשת "ZARA", אך מתברר כי ישנו חשש גדול שבחליפות הנמכרות ברשת יש שעטנז האסור מן התורה • כך אירע לאלחנן תושב ב"ב, שבחליפה שרכש נמצא שעטנז, כאשר המוכר לא טרח לעדכנו בחשש. מקבוצת ZARA נמסר: "הנושא נמצא בבדיקה" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בחורי ישיבות רבים נוהגים לרכוש את חליפותיהם בחנויות רשת "ZARA" הידועות באיכותן ובעיצוב הייחודי, אך מתברר כי ישנו חשש גדול שבחליפות הנמכרות ברשת יש חשש לשעטנז.

בסוף השבוע האחרון הגיע אלחנן ג. תושב העיר החרדית בני ברק, אל חנות ZARA בקניון איילון ברמת-גן, היכן שבחורי ישיבות רבים רוכשים את חליפותיהם.

המוכר ששירת אותו בצורה נאותה, לא דאג לעדכנו כי לא נעשתה בדיקת שעטנז לחליפה, ולא לאלו האחרות.

עם צאת השבת, הלקוח העביר את החליפה לבדיקה ב"עטרה אליצור" - מעבדה לבדיקת שעטנז המוסמכת על-ידי בית הדין הארצי לענייני שעטנז, בעיר אלעד.

תוצאות הבדיקה הדהימו ואכזבו את הלקוח. "סרט פשתן לאורך הצווארון", קבע הבודק.

בשיחה עם "כיכר השבת", קובל הלקוח ואומר: "אני לקוח חרדי של החנות הזו. בדקתי במכון של שעטנז ונמצא שיש בחליפה את האיסור הזה".

לדבריו, "כמוני יש לקוחות דתיים וגם כאלו שלא דתיים ששומרים על חומרה זו ופשוט המומים על כך".

הלקוח מוסיף ואומר כי "אני לא מבין למה הם מזלזלים בנו - הלקוחות החרדים - תלמידי הישיבות. אנחנו משלמים ממיטב כספינו, משקיעים עוד מאות שקלים מעל למחיר הממוצע של חליפה בחנויות אחרות, המינימום שאנחנו דורשים זו בדיקת שעטנז שלא תעלה להם הרבה, כמה עשרות שקלים בלבד".

הלקוח שב לחנות והתרעם על כך שרכש חליפה עם בעיה, כאשר המוכר הודיע לו כי התשלום יוחזר במלואו בתחילת השבוע.

מבדיקה שערך "כיכר השבת" עולה כי בחנויות דומות בהן לא מתבצעת בדיקה עבור כל חליפה, ישנה תעודה של בדיקה מדגמית שעורכים בעלי החנות במכון לבדיקת שעטנז: "הבדיקה המדגמית לא פוטרת את הלקוח מלבדוק כל חליפה", אומר גורם המתמחה בבדיקות מעין אלה.

הגורם אומר כי המוכר טעה כשלא אמר ללקוח שהחליפה לא נבדקה: "לא ייתכן שהמוכר לא אומר בשעת הקנייה כי החליפה לא עברה בדיקת שעטנז. זה לא סתם הלכה שרק החרדים מקפידים עליה, אלא כולם כולל החילונים. לכן אני חושב שהם צריכים ליידע את הלקוח".

מתברר עוד כי בחברה מודעים לבעיה בעקבות תלונות רבות מצד לקוחותיה, ובשל כך הכינו תגובה כתובה שתוצג ללקוח המתלונן.

בתגובה נאמר כי "קבוצת זארה ישראל עושה כל מאמץ על מנת למנוע הימצאות שעטנז במוצרים הנמכרים על ידה בישראל. במסגרת מאמצים אלו פועלת החברה מול חברת זארה העולמית אשר מצידה העבירה הנחיות ודרישות ברורות בנושא למפעיליה הרבים בכל העולם".

"יחד עם זאת איננו יכולים להבטיח ללא צל של ספק את הנושא שכן אין לחברה שליטה על כל אלפי המפעלים המייצרים את מוצרי זארה בעולם כולו", נכתב עוד בתגובה.

"שביעות רצון לקוחותינו היינה בראש סדר העדיפויות של החברה", אומרים בחברה, "במידה ויימצא שעטנז בבדיקת מעבדה שתבוצע על ידי מי מלקוחותינו אנו מתחייבים לקבל את המוצר ולהחזיר עלותו ללקוח".

מקבוצת ZARA נמסר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "הנושא נמצא בבדיקה".

החליפה שנרכשה (צילום: כיכר השבת)
תוצאות בדיקת המעבדה (צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר