קהילת "שובה ישראל": ניצב מנשה ארביב ניצל את הרב יאשיהו פינטו

לאחר פרסום טובות ההנאה שקיבל לכאורה ניצב מנשה ארביב, אומרים ב"שובה ישראל" כי "הרב פינטו וגורמים נוספים ב'שובה ישראל' נוצלו על ידי ארביב לקידום מטרותיו" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב יאשיהו פינטו (צילום ארכיון: שובה ישראל)

בית המשפט התיר הבוקר (ראשון) לפרסם את מהות טובות ההנאה שקיבל לכאורה ניצב מנשה ארביב, לשעבר ראש יחידת לה"ב 433, מאנשיו של יאשיהו פינטו ראש מוסדות "שובה ישראל".

הפרסום בדבר טובות ההנאה גרם הבוקר למבוכה נוספת בקהילה, זאת לאחר שורת מבוכות שפקדו אותם באחרונה בצל החשדות נגד הרב.

דובר הקהילה, יובל לידור, אומר ל"כיכר השבת" לאחר הפרסום כי "הרב יאשיהו פינטו, נצר למשפחות פינטו ואבוחצירא, הקים את 'שובה ישראל' מתוך כוונה להעצים את הנתינה לכל מי שידו מבקשת סיוע. אין זה משנה אם היד המבקשת עזרה היא של ריקי כהן מחדרה או של קצין בכיר במשטרה".

לדבריו, "קהילת 'שובה ישראל' תמשיך להיות פתוחה לכולם וללא הבדל של מעמד, זהות ודרגה".

הדובר מותח ביקורת לפיו הניצב הוא זה שניצל את משפחתו של הרב ולא ההפך כפי שניסו גורמים שונים לצייר: "מהחומרים שהותרו לפרסום עולה בבירור שהרב פינטו וגורמים נוספים ב'שובה ישראל' נוצלו על ידי ניצב ארביב לקידום מטרותיו האישיות והכמיהות של בני משפחתו".

"הרב פינטו שרד מחלה קשה והוא חזק, איתן ונחוש לשרוד גם את הפרשה הזאת על מנת להעצים את הנתינה למען כל עם ישראל", הוסיפו בקהילה.

בית משפט השלום בירושלים הסיר הבוקר (ראשון) את צו איסור הפרסום על פרשת ניצב מנשה ארביב, ראש יחידת להב 433 שפרש מהמשטרה.

על פי החשד ולפי המידע שהעבירו אנשיו של הרב יאשיהו פינטו, הם עזרו לבנו ולאשתו של ניצב ארביב לקבל ויזה לארה"ב בזמן ששימש שם כנציג המשטרה.

בנוסף טוענים אנשי הרב פינטו כי נתנו מידי חודש 2,000 דולר לבן של ארביב בשל מצוקה אליה נקלע וכן דאגו לו ל-700 אלף שקל הנחה ברכישת בית שקנה בצפון תל אביב.

הבית, נקנה בפרויקט של לב לבייב, שנחשב לאחד מחסידיו של הרב פינטו, ולפי טענת אנשי הרב הבית נקנה בהנחה של 700 אלף שקל. באשר לטענות הללו נערך עימות בין נציגו של לבייב לבין אשתו הראשונה של ארביב.

עוד טוענים אנשי הרב פינטו, כי ארביב קיבל לינות רבות בבית מלון מטרו בלב מנהטן שבניו יורק, אשר בן ציון סוקי - יד ימינו של הרב פינטו - הוא בעליו.

אנשי הרב פינטו העבירו למחלקה לחקירות שוטרים מסמכים שלטענתם אותנטיים שמוכיחים את הקשר בין מנשה ארביב לבן ציון סוקי, יד ימינו של הרב.

בשבוע שעבר החליט היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להגיש כתב אישום חמור נגד הרב פינטו באשמה של עבירות שוחד.

במשרד עו"ד גדעון פישר, המייצג את ניצב מנשה ארביב, אמרו כי יגיבו לדברים מאוחר יותר.

דוברת אפריקה ישראל מסרה: בהמשך לפרסומים שונים בתקשורת אפריקה ישראל מבקשת להבהיר לאחר בדיקה שנעשתה כי, מאז רכש מר לבייב את השליטה בקבוצת אפריקה ישראל בשנת 1997 לא מכרה החברה למר ארביב כל דירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות