ליצמן: "אות קלון למדינת ישראל", פרוש: "הכרזת מלחמה על התורה"

ח"כ יעקב ליצמן אומר כי החלטת ועדת שקד היא "אות קלון למדינת ישראל", ח"כ מאיר פרוש ממקד את האש בנתניהו ש"הכריז מלחמה על עולם התורה". מוזס: "זהו יום שחור" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ יעקב ליצמן (צילום: פלאש 90)

חברי הכנסת החרדים הגיבו בחריפות להחלטת ועדת שקד לאשר הטלת סנקציות פליליות נגד תלמידי ישיבות. ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) מסר כי ההחלטה היא "אות קלון למדינת ישראל". לדבריו: "הוועדה התגלתה כמבצעת הוראותיו של לפיד, שמשתמש בחרדים כמגן אנושי למילוי צרכיו הפוליטיים, על חשבון עולם התורה ובני הישיבות".

ליצמן האשים את נתניהו באחריות לחוק: "ראש הממשלה נתניהו אחראי ישיר להפקרת החרדים ופגיעה במעמדם ובזכויותיהם של בני הישיבות שתורתם אומנותם".

"מלכתחילה לא סמכתי על וועדה זו ולא לקחתי בה כל חלק" הוסיף ליצמן: "המסקנות האיומות ממנה ברורות, מצערות וכואבות. מדינת ישראל הפכה מהיום להיות המדינה היחידה בעולם, בה מי שלומד תורה מואשם בפלילים".

ח"כ מוטי יוגב כבר מצהיר; לא אתמוך בחוק במליאה (צילום: ישי כהן)

ליצמן הוסיף ותקף: "מביש לראות את נציגי הבית היהודי שהפכו שותפים מלאים לפשע ההיסטורי שיירשם לדיראון עולם, בשל הרמת ידם נגד לומדי תורה. כפי שהיה בכל הדורות - תמשיך תורת ישראל להתקיים, בני הישיבות ימשיכו לשקוד באהלה של תורה, ללא חשש מסנקציות, קנסות או מאסר, על אף אלו המנסים לפגוע בהם, חלילה".

ח"כ מאיר פרוש, חבר הוועדה שפרש ממנה, מסר בתגובה כי "הליכוד בראשות נתניהו והאחים לפיד ובנט הכריזו מלחמה על לומדי התורה, ויזכרו לדיראון עולם כמי שהביאו לכך שישראל תהא המדינה היחידה בו יחוקק חוק להשליך את לומדי התורה לכלא. גזירות קשות אלו אשר זכורים לנו מתקופות אפילות בהיסטוריה היהודית, יביאו לתסיסה בלתי פוסקת במרכזי היהדות בכל העולם כולו. והיהדות החרדית תצא כמקשה אחת נגד הקמים עליה והיא תנצח".

ח"כ אליעזר מנחם מוזס הגיב בחריפות גם הוא ואמר כי: "היום נכתב פרק נוסף בהסטוריה הנוראה של רדיפות הדת היהודית. זהו יום שחור שייזכר לדראון עולם. רק ממשלה אכזרית מכריזה על ציבור שלם של לומדי תורה כעבריינים. זהו גט כריתות בין הממשלה לחרדים. לא נשכח ולא נסלח. לומדי התורה ימשיכו בשלהם בלי קשר לחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות