בית שמש: בכיר בסיעת "טוב" תומך באלי כהן

מפלגת "טוב" הודיעה כי תתמודד בבחירות החוזרות בבית שמש, אך בעוד פעילי המפלגה תומכים במשה אבוטבול, הנציג אברהם לוונטל, מצהיר דווקא על תמיכה באלי כהן (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אלי כהן (צילום: פלאש 90)

חרדי תומך בחילוני: מפלגת "טוב" בבית שמש הודיעה אמש (מוצאי שבת) כי בכוונתה לשוב ולהתמודד בבחירות הקרובות למועצת העיר שייערכו בעוד כשבועיים ימים.

פעילי המפלגה הוותיקים הודיעו כי תמיכתם לראשות העיר תינתן למועמד החרדי אך נדמה שזו סלע המחלוקת בינם לבין נציגי המפלגה.

אברהם לוונטל, מספר 2 במפלגה, הודיע בסוף השבוע כי הוא תומך במועמד החילוני, אלי כהן. לתומכי המפלגה נימק מדוע העדיף לבחור במועמד החילוני ולא כפי שנהגו המפלגות החרדיות כשהודיעו על תמיכתם במועמד החרדי, משה אבוטבול.

"הסיבה העיקרית לתמיכה של תנועת טוב בבחירות האחרונות במועמד מר אלי כהן הי"ו היא לא בגלל הבטחות למשרות, לג'ובים ולהטבות חומריות לאנשים פרטיים", כותב לוונטל, "אלא בגלל המקצועיות והמיומנויות של האיש בניהול מערכות גדולות, בגלל אמונתו שבית שמש שייכת לכולם, חרדים, דתיים וחילונים (בניגוד לצד השני) בגלל הרצון הכן והאמיתי של האיש (בניגוד לצד השני) בהצלחתה של תנועת טוב כתנועה המהווה גשר בין חרדים ושאינם חרדים, וכפרטנרים להשגת שלום והבנה בין האוכלוסיות השונות בעיר. ללא ספק החלטה זו משקפת את הרצון המובהק של מרבית מצביעי טוב".

בדבריו, העביר ביקורת מרומזת כלפי הנציגים החרדים שלטענתו רוצים בהיעלמותה של מפלגתו: "תומכי ובוחרי התנועה, ברובם המוחלט, רוצים לדעת שתנועת טוב איננה נעלמת מהמפה ואיננה נותנת לגורמים זרים ועוינים, כאלה שמייחלים להיעלמותה של תנועת טוב, להשתלט על התנועה ולפורר אותה אחת ולתמיד, תמורת הבטחות סרק ופיתויים חומריים שונים, שאינם שווים אפילו את הנייר עליהם נכתבו".

"תנועת טוב לבית שמש, מאגדת בתוכה ציבור גדול של חרדים ודתיים שהגיעו להתיישב בבית שמש דווקא בשל היותה בעבר (ובעז"ה בקרוב שוב!) סמל לעיר סובלנית, שאינה מסתגרת, בה חיים זה לצד זה אוכלוסיות מכל קצוות הקשת של העם היהודי, ולשם כך נקראתי לכהן כנציג מס' 2 ברשימת טוב לבית שמש, תפקיד בו אני גאה ואמשיך לשאת אותו בכל מצב", הוסיף לוונטל.

בסיום דבריו האשים נציג החרדים העובדים את בית שמש של אבוטבול ככזו שמדירה את השונה: "רבותי, בניגוד למה שמנסים להפיץ כל העת התועמלנים של הצד השני, לא מלחמת דת יש כאן, לא מיניה ולא מקצתיה, אלא מאבק על השאלה הפשוטה: האם בית שמש תהיה עיר של כולם או שמא, חלילה, עיר של אפליה והדרת השונה, האם בית שמש תנוהל באופן יעיל ומקצועי או באופן מושחת וחובבני".

נזכיר, בסיבוב הראשון מפלגת טוב לא הצליחה להכניס נציג למועצת העיר. הגרעין הקשה שלה - החרדים העובדים בבית שמש מונה לכל היותר 500 מצביעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר