הרב פינטו לחסידיו: "זו עת נסיון ואתגר"

הרב יאשיהו פינטו התייחס במכתב המיועד אל חסידיו לתקופה אותה עוברת הקהילה אותה הוא מגדיר "עת ניסיון ואתגר", ואמר: "כל הניסיונות באים לתקן ולכפר, הכל ממנו יתברך" (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב יאשיהו פינטו (צילום: שובה ישראל)

במסר שנשלח היום (ראשון) לחסידיו באמצעות הרשתות החברתיות, מתייחס הרב פינטו ברמז לפרשת השוחד ולהחלטה להגיש נגד כתב אישום ואומר כי מדובר בניסיון מן השמיים.

"קורה לעתים, ועל האדם מתרחשים מאורעות קשים, אתגרים מטרידים, זמנים קשים ומעיקים. אדם הגון ומאמין נוהג לערוך בשעות אלו חשבון נפש ופשפוש במעשיו, לידע על מה עשה ה' ככה לו, ועל איזו נקודה נתבע הוא, עד כי בשלה הגיע עליו הסער הגדול" כותב הרב פינטו.

"קורה, ואף אחרי שערכנו את החשבון, איננו מוצאים סיבה מסתברת והגיונית כי בשלה נגזרה עלינו גזירה כללית או פרטית כזו או אחרת, והלב מבקש לדעת ולהבין, על מה ולמה עשה ה' ככה לנו בעת הזאת".

"דעו נא אחים. ישנם אנשים או דורות שחטאו חטאים כבדים מנשוא, ועל כך הגיעם עונשים כבדים: חוליים, מוות, רדיפות, קשיי פרנסה ושלום ועוד. אלא שאלוקינו בשמים, אב רחום וחנון היודע כל נסתרות, רואה ומבין כי הדור או האדם לא יוכלו לעמוד בניסיון או בעונש. מטרת העונשים היא לא להביא מוות או גזירות מטרידות, אלא ענינם הוא לצרף ולכפר על החטאים שנעשו. ומשכך, כשרואה הקב"ה כי האדם או הדור אינם מסוגלים לעמוד בכור הניסיון או הייסורים, ברחמיו דוחה הוא את ביצוע הגזירה, ומטיל אותה על דור או אנשים חזקים יותר ברוחם ונשמתם, אשר יעמדו בניסיון תחת אבותיהם או דורות שקדמו להם, ובזה יביאו את האנשים או את הדורות הקודמים על תיקונם השלם, ויכפרו על נשמתם בעולם הנצח".

הרב מבקש לעודד את חסידיו ואומר כי: "אין הקב"ה מביא ניסיון למי שאינו יכול לעמוד בו. ואם נבחרנו אנו לעמוד בניסיונות קשים, אות הוא כי משמים רואים בנו איתנים וחזקים, ברוחנו ונפשנו, לעמוד בניסיון ולצלוח אותו מתוך אמונה חזקה. חז"ל קוראים על כך את הפסוק "הנותן שלג כצמר כפור כאפר יפזר", ודורשים כך: אימתי נותן הקב"ה שלג – רק כאשר יש לאדם די צמר להתכסות ולהתחמם כנגדו. ומתי יתן הקב"ה כפור – רק כאשר יש לאדם אפר ועצים להסיק את הבית כנדרש".

"מכאן נלמד, כי בכל ניסיון המונח לפתחנו – וכאמור, הן ניסיון אישי, והן ניסיון כללי - עלינו לדעת כי בהכרח בנפשנו פנימה קיימים כל הכוחות הנדרשים לעמוד בו, ואדרבה, לצאת ממנו מחוזקים ואיתנים באמונתו ובטחוננו באדון כל".

"לעת הזאת" מוסיף הרב ומגדיר את התקופה "עת נסיון ואתגר כללי לכולנו, עלינו להתחזק ולחזק את סביבתנו, כי כל הניסיונות באים לתקן ולכפר, וכנגדם עלינו לשאוב ממעמקי נשמתנו אור, שמחה ואמונה תמימה, וביטחון מלא כי הכל ממנו יתברך, ודרכו להטיב מן העולם ועד העולם".

את דבריו הוא מסיים בתקווה כי "נזכה כולנו, אחים אהובים ויקרים, כי השלום והשלוה ישובו למחננו, בהשתק כל לשונות רעות ומלעיזות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר