פרס נגד נתניהו והסנקציות הפליליות

הנשיא שמעון פרס: לא הייתי מכניס את החוק לעניין פלילי

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס הבוקר להחלטת ועדת שקד להטיל סנקציות פליליות על לומדי התורה הקדושה והפתיע כשאמר: "לא הייתי מכניס את התחום הזה לעניין פלילי. אני מאמין גדול בהידברות". כזכור, בהוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו, סעיף הסנקציות הפליליות הוכנס לחוק הגיוס החדש (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס הבוקר (שני) להחלטת ועדת שקד להטיל סנקציות פליליות על לומדי התורה הקדושה והפתיע כשאמר: "לא הייתי מכניס את התחום הזה לעניין פלילי".

במהלך שיחה עם סטודנטים בבר אילן, התייחס הנשיא פרס, לנושא הסנקציות הפליליות וטען כי על כולם להתגייס, אך לדברי הנשיא: "לא כולם צריכים לשרת בצבא, אפשר לשרת גם במקומות אחרים. חובת השרות צריכה לחול על כולם, אבל דרכי השירות שונים".

"אני מאמין גדול בהידברות", הוסיף פרס, "הצורך בהידברות הוא חיוני אני לא הייתי מכניס את התחום הזה לעניין הפלילי, אני מאמין שאפשר לדבר כדי לבצע את הרצון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לחוק הגיוס החדש ואמר כי "לפני כשנתיים אמרתי שנביא לממשלה חוק שיגביר את השוויון בנטל, ויעשה זאת בלי לשסות ציבור בציבור. אני חושב שהתהליך הזה מתבצע עכשיו, ועלינו לדאוג שהוא מתבצע תוך שמירה על אחדות העם. באותה מידה אני מוסיף שבהמשך אנחנו רוצים לראות עוד חלקים של החברה בישראל נושאים בנטל".

בשבוע שעבר, אישרה ועדת שקד, הוועדה הפרלמנטרית לשוויון בנטל, את סעיף הסנקציות הפליליות, זאת בהתערבותו הישירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו,שלמרות הבטחותיו לציבור החרדי ומנהיגיו, נכנע ליאיר לפיד והחליט כי חוק הגיוס החדש יכלול את הסנקציות הפליליות ואם האיום בהשלכת בני הישיבות לכלא ב"עוון" לימוד תורה.

ההחלטה עוררה סערה ציבורית גדולה, בעקותיה הורה מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן על "כינוס המועצות" ההיסטורי שייערך הערב הבני-ברק, בו יתכנסו יחדיו שלוש מועצות גדולי וחכמי התורה של דגל התורה, אגודת ישראל וש"ס.

בנוסף, בהוראת מרן ראש הישיבה , בשבוע הבא תיערך "עצרת המיליון" בירושלים, בהשתתפות מרנן ורבנן גדולי ישראל, להביע תפילה וזעקה נגד חילול השם הגדול שבחוק החדש הרודף את לומדי התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות