החכי"ם החרדים החרימו את ועדת שקד, ועשויים לגרום לנזקים בחוק

חברי הכנסת החרדים החרימו את ועדת שקד, וכעת נראה כי ליש עתיד ישנו רוב אוטומטי בכדי לאשר ולהקשות סעיפים נוספים בחוק. במקביל, מסתמן מדיוני הוועדה כי גם נער נושר או יוצא בשאלה שלמד שנתיים במוסד חרדי בגילאים 14 עד 18 ייחשב כ"חרדי" מבחינת צה"ל (חרדים, חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
בוגרי ישיבות חרדיות שנטשו את העולם החרדי ייחשבו חרדים מבחינת צה"ל? (צילום)

היום (שלישי) התכנסה ועדת שקד בכדי להמשיך ולדון בסעיפי החוק החדש לשוויון בנטל, ולהכינו להצבעה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

חברי הכנסת החרדים, שחלקם מרוצים בחדרי חדרים מרובו של החוק המתגבש, החרימו את דיוני הוועדה בשל אישורן של הסנקציות הפליליות, אך נראה כי החרמת הדיונים מעמידה בסכנה סעיפים חשובים בחוק הגיוס, שיכולים להפוך את החוק לקשה הרבה יותר מבחינת המגזר החרדי.

החרמת החכי"ם החרדים את דיוני הוועדה הביאה למצב בו ליאיר לפיד יש רוב כמעטו אוטומטי בוועדה, נציגו של אביגדור ליברמן יחד עם נציגי 'התנועה' ו'העבודה' משלבים ידיים עם עופר שלח - נציג 'יש עתיד', בכדי 'להקשות' את החוק.

במהלך הדיון היום, עלה נושא המכסות, ח"כ איילת שקד ביקשה כי הממשלה היא זו שתקבע את "העמידה ביעדים", כך שיהיה ניתן לשנות את מכסת הגיוס מידי שנה, אך חברי הכנסת החילונים שהתאחדו ביקשו להצביע נגד ולקבוע ש"הממשלה תכריז", שקד מצדה דחתה את ההצבעה בתקווה שבדיון הבא החרדים יבינו כי הם מסכנים את החוק, ויגיעו אל ההצבעה בכדי למנוע רוב ללפיד ונציגו שלח.

נושא נוסף שעלה, הוא הרצון להכניס את היעד של 5.200 חרדים לשנה לחוק עצמו, בכדי למנוע מממשלות אחרות לשנות את המכסה, גם כאן שקד דחתה את הדיון.

גורם בקואליציה אומר ל"כיכר השבת": "אומנם החוק החדש קשה לחרדים, אבל החכי"ם החרדים עושים אותו יותר קשה, הם יכולים למנוע את הקשחתו והם נמנעים מזה, הם עוד יתחרטו על זה".

מנגד, במפלגות החרדיות אומרים כי "נתניהו בגד בנו, הבית היהודי שיתפו איתו פעולה ברדיפת הדת, לא ייתכן שניתן לזה חותמת כשרות ונשתתף בדיונים האלו. בבית היהודי מנסים להראות לציבור שיש שיתוף פעולה, לא ניתן להם את זה".

בתוך כך, בתום הדיון הסתמן כי מי שלומד שנתיים במוסד חרדי בגילאים 14-18 יחשב כחרדי מבחינת צה"ל.

ח"כ עופר שלח אמר בדיון כי "הצבא ממש לא רוצה שיחילו עליו את חובת הגיוס של החרדים. אם הוא היה רוצה בכך, חוק טל לא היה מבוטל. חוק טל כשל בין השאר מפני שצה"ל לא היה מעוניין בו. הצבא מפחד פחד מוות מהאפשרות שידרשו ממנו לגייס את כל החרדים" חייב להיות הבהרה בחוק כי מי שיספר ביעדים הם אלו שהתגייסו בפועל לצה"ל ולא כאלו שביקשו להתגייס אך הצבא סירב לקבל אותם".

תא"ל גדי אגמון, רח"ט תכנון באגף משאבי אנוש בצה"ל אמר כי הוא "כופר בטענה כי צה"ל לא רצה לגייס חרדים. לא מבין למה אנחנו לא קובעים בהצעת החוק יעדים יותר ברורים. אני מצפה שהגדלה הדרגתית של מספר המתגייסים החרדים תוגדר באחוזים עולים בכל שנה ביחס לגודל השנתון. ברור לנו ש 2013 איננו דומה ל 2020".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר