בשם החוק: אלי כהן מבקש לסגור את עיתון חדש בבית שמש

המאבק בבית שמש גולש גם לעיתונים המקומיים • המועמד אלי כהן מבקש באמצעות עורכי דינו לסגור את העיתון 'חדש בבית שמש', העילה, העיתון מסייע למשה אבוטבול (פוליטי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עובד בכל האמצעים נגד אבוטבול: אלי כהן (צילום: פלאש 90)

סתימת פיות בשם החוק? הקרע בין הציבור החרדי והחילוני, והמאבק על כל קול, מביא את המועמדים השונים בבית שמש לנקוט בצעדי מנע כגד הצד השני או אלו המשתפים עמו פעולה.

אחרי שפנה לרשות השנייה במטרה שתבדוק את שידורי תחנות הרדיו החרדיות, אלי כהן המועמד החילוני לראשות העיר פנה במכתב לשר הפנים בכדי שזה יסגור את עיתון "חדש בבית שמש".

לדבריו העיתון מסייע באופן לא חוקי וחד צדדי למועמד החרדי, כנגד כל הוראות החוק. העיתון עצמו, כך מתברר, פועל בניגוד לחוק ומודפס בלא רישיון. נוסף לזאת, בסבב הבחירות הראשון, העיתון סרב לפרסם מודעות של אלי כהן עבור המגזר החרדי, ובכך עבר על חוק איסור אפליה בשירותים ומוצרים.

מטה אלי כהן יזם פניה דחופה לשר הפנים בבקשה לפעול לסגירתו של עיתון "חדש בבית שמש" בחשד שהינו פועל ללא רישיון. עו"ד אריאל ניסים, אשר חתום על המכתב כבא-כוח סיעת 'בית שמש חוזרת', כותב בפניה: "נציג של אלי כהן פנה בבקשה לפרסם תעמולת בחירות בעיתון, אך מערכת העיתון מסרה הודעה פורמאלית לפיה היינה מתנגדת עקרונית לפרסם תעמולת בחירות מטעם רשימת בית שמש חוזרת והמתמודד אלי כהן".

בהמשך המכתב הוא מפרט: "יש יסוד לחשוב כי בתקופת הבחירות הראשונה, עברה מערכת עיתון "חדש בבית שמש" על הוראות חוק הבחירות (דרכי תעמולה)". על פי חוק, עיתון מוגבל בכמות התעמולה שהוא יכול לפרסם, ועיתון חדש בכל כתבותיו ומודעותיו בתקופת הבחירות הפר כל מגבלה ברגל גסה.

במכתב תגובה של משרד הפנים התקבל אישור רשמי לכך שהעיתון פועל בלא רישיון, ולפיכך פנה עו"ד ניסים לעיתון בדרישה להפסיק את ההדפסה ולהפסיק בכך את הזלזול בחוק. במקביל פנה גם למשרד הפנים בבקשה דחופה לפעול לסגירת העיתון.

במקביל לפעולות אלה, נשלחה פניה לעיריית בית שמש ולמשה אבוטבול עצמו, להפסיק את ההתקשרות עם עיתון שאינו חוקי ומזלזל בחוק בגלוי. "הנך מתבקש לחדול לאלתר מכל פרסום או שימוש אחר במערכת עיתון "חדש בבית שמש" ולהפסיק כל התקשרות אחרת הקיימת עם עיתון זה. הנך מתבקש להורות לכל הגורמים בעיריית בית שמש לחדול משימוש כלשהו במערכת עיתון זה", נכתב במכתב הפניה.

יעקב דהן, מבקר העירייה, שלח מכתב למתי רוזנצוויג, דובר העירייה, ובו כתב: "ככל שתלונתו (של אלי כהן - צ.ג) תמצא נכונה הנך מתבקש שלא לפרסם בעיתון זה במודעות ופרסומים מטעם העירייה עד להסדרת הרישיון כחוק".

כל ניסיונותינו לקבל את תגובת עיתון "חדש בבית שמש" עלו בתוהו. מעיריית בית שמש טרם נתקבלה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר