חברי הכנסת אריאל אטיאס ומאיר פרוש חזרו לוועדת שקד

לאחר שפרשו ממנה כמחאה על אישור סנקציות פליליות על תלמידי ישיבה, חזרו חברי הכנסת מאיר פרוש ואריאל אטיאס לוועדת שקד והחליטו להשתתף בדיונים הנערכים במסגרתה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
פרוש ואטיאס בוועדה, היום (צילום: ישי כהן)

ההחרמה החזיקה מעמד בקושי שבוע:לאחר שהחרימו את וועדת שקד המגבשת את חוק הגיוס החדש בעקבות אישורן של הסנקציות הפליליות, החליטו היום (רביעי) חברי הכנסת מאיר פרוש (אגודת ישראל) ואריאל אטיאס (ש"ס) לחזור לדיונים במסגרת הוועדה.

כאמור, הבוקר דווח ב'כיכר השבת' כי השניים שוקלים לשוב לדיונים בוועדת שקד, ואפילו רק בזמן ההצבעות, זאת בכדי למנוע מצב בו יהיה ליאיר לפיד רוב אוטומטי בוועדה. אטיאס ופרוש ערכו התייעצות קודם ההחלטה לשוב לוועדה עם מועצות גדולי וחכמי התורה.

החרמת הח"כים החרדים את דיוני הוועדה הביאה למצב בו ליאיר לפיד ישנו רוב כמעט אוטומטי בוועדה, נציגו של אביגדור ליברמן יחד עם נציגי 'התנועה' ו'העבודה' משלבים ידיים עם עופר שלח - נציג 'יש עתיד', בכדי להקשיח את סעיפי החוק.

במהלך הדיון אמש, עלה נושא המכסות, ח"כ איילת שקד ביקשה כי הממשלה היא זו שתקבע את "העמידה ביעדים", כך שיהיה ניתן לשנות את מכסת הגיוס מידי שנה, אך חברי הכנסת החילונים שהתאחדו ביקשו להצביע נגד ולקבוע ש"הממשלה תכריז", שקד מצדה דחתה את ההצבעה בתקווה שבדיון הבא החרדים יבינו כי הם מסכנים את החוק, ויגיעו אל ההצבעה בכדי למנוע רוב ללפיד ונציגו שלח. במערכת הפוליטית מעריכים כי זהו הסעיף המרכזי שגרם לח"כים החרדים לחזור לדיוני הוועדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר