ב'יש עתיד' זועמים

החרדים חזרו לוועדת שקד; הסעיפים של ח"כ שלח נדחו

חברי הכנסת החרדים רושמים הישגים נוספים בחוק הגיוס החדש. סעיף ה'יעדים' של עופר שלח ונוסח 'הממשלה תודיע' נדחו על ידי חברי הוועדה. "מטרתו של החוק אינה פופוליסטית והוא אינו אמור לשרת אג'נדה של מפלגה מסוימת" אמרה יו"ר הוועדה ח"כ איילת שקד. גורם חרדי: החזרה לוועדה - צודקת (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
עופר שלח, לאחר ההצבעה (צילום: ישי כהן)

הישג לחברי הכנסת החרדים בוועדת שקד: חברי הכנסת החרדים מאיר פרוש ואריאל אטיאס שהגיעו הערב (רביעי) לדיון בוועדת שקד, רושמים לעצמם שני הישגים חשובים עבור המגזר החרדי בחוק הגיוס החדש.

במהלך הדיון, ח"כ עופר שלח ביקש להכניס בחוק העתידי את המספר 5,200 כיעד מינימלי לגיוס חרדים, מה שאומר שבמידה ויהיו 5,100 מתגייסים - הרי שהסנקציות הפליליות יחולו על תלמידי הישיבות.

חברי הכנסת החרדים שתפו פעולה באופן מלא עם ח"כ איילת שקד, והסעיף לא עבר בהצבעה ולא אושר: "יעדי הגיוס בסעיף זה יעלו מדי שנת גיוס עד ליעד שהיה מושג מהחלת הוראות פרק זה, ובלבד שהיעד השנתי הכולל לשנת הגיוס, שתחילתה בחודש יולי 2013, לא יפחת מ-3,300 מתגייסים לשירות", הוחלט.

סעיף נוסף שכמעט ואושר בוועדה, אך בזכות שיתוף הפעולה של החרדים ובפעילותו של ח"כ אריאל אטיאס הוסר מהחוק, הוא בקשת ח"כ עופר שלח להכניס לחוק את הנוסח ש"הממשלה תודיע" האם החרדים עמדו ביעדים, מה שאומר שלממשלה אין שיקול דעת להחליט אלא להודיע, בהצבעה הצליחו הח"כים החרדים להפיל את הסעיף. כעת המצב נשאר מעומעם כאשר אין אמירה ברורה בנושא.

שלח נראה כועס וזועם לאחר ההצבעה, וזאת לאחר שהיה בטוח ברוב אוטומטי שיתמוך בה, רוב שנמנע בשל שיתוף הפעולה. חדי אוזן הצליחו לשמוע אותו אומר "אני אפיל ממשלה על דבר כזה".

בשתי ההצבעות הקריטיות, הצביעה ח"כ גילה גמליאל המחליפה את צחי הנגבי יחד עם החרדים, והפנתה גב לעופר שלח ו"יש עתיד".

גמליאל הייתה האצבע המכרעת בדיון הנוכחי. ההערכות הן כי נתניהו נלחץ מהמתקפה נגדו מצד גדולי ישראל והציבור החרדי, והנחה לשתף פעולה בסעיפים הללו עם החרדים בכדי לנסות אולי ולרכך את הביקורת הקשה נגדו ממנהיגי הציבור החרדי, שהחלה עם הוראתו להכליל בחוק את הסנקציות הפליליות שמשמעותן השלכת לומדי תורה לכלא.

יצויין, כי בניגוד לשיתוף הפעולה של ח"כ גילה גמליאל עם הנציגים החרדים, ח"כ רוברט אילטוב, נציגו של אביגדור ליברמן שיתף פעולה עם ח"כ עופר שלח.

גורם במפלגות החרדיות ל'כיכר השבת': "אין ספק שלא היה לנו קל להחליט על חזרת הח"כים החרדים לוועדה, אך בישיבה שקיימנו היום הובן שאנחנו עלולים להפוך את החוק לקשה יותר, הצלחנו למנוע מעופר שלח לעשות ככל העולה על רצונו בוועדה".

"חוק הגיוס ישפיע על חייהם של כלל אזרחי ישראל. מטרתו אינה פופוליסטית והוא אינו אמור לשרת אג'נדה של מפלגה מסוימת", אמרה ח"כ איילת שקד. "בעניין מהותי שכזה, החשיבות העיקרית של החוק היא היכולת ליישמו דה פקטו".

"החוק, הנוגע בנימי נפשם של רבבות מאזרחי המדינה, צריך להיות כזה אשר יוכל להתקיים במציאות, ועל כן חשובה הדרך בה הוא נעשה - בתבונה ובאחריות. יעדי הגיוס ייקבעו בהחלטת ממשלה, יתפרסמו על ידי שר הביטחון ברשומות ובאינטרנט, ויאפשרו מעקב ופיקוח ציבורי".

"אני סמוכה ובטוחה כי ממשלת ישראל תקבע עמידה ביעדים בצורה מקצועית ושקולה", הוסיפה שקד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות