ראש הישיבה הרב שלום כהן לתלמידיו: יש לומר את תפילת "אבינו מלכנו"

ראש ישיבות פורת יוסף הרב שלום כהן, קרא לתלמידיו במכתב עליו חתם - לומר את תפילת "אבינו מלכנו" כנגד הגזירה. "בנפשנו הדבר, עת צרה היא ליעקב" אמר הגר"ש כהן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש כהן (צילום: פלאש 90)

בכיר חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס וראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון חכם שלום כהן, התבטא היום (חמישי) בנושא גזירות הגיוס והורה לתלמידיו לומר את תפילת "אבינו מלכינו".

"מחובתנו בימים אלו להתחזק ולהתעצם במידת יתר בעמל וקיום התורה והמצוות ונרבה בעסק התורה להגדיל תורה ולאדירה כי בנפשנו הדבר, וכפי שהורה מרן רבינו הגדול הרב עובדיה יוסף זצ"ל" נכתב במכתב עליו חתם הרב כהן.

"עת צרה היא ליעקב" הוסיף הגר"ש כהן וקרא לתלמידיו לומר את תפילת "אבינו מלכנו". "על כן יאמרו כלל ישראל ברחבי הארץ ובגולה בבתי כנסיות ובתי מדרשות ובהיכלי הישיבות תפילת זו מידי יום לעורר רחמי שמיים".

חבר ועדת ההיגוי של עצרת המחאה הרב יואב בן צור, אמר ל"כיכר השבת": "נכנסנו בקודש פנימה לפני מורנו זקן ראשי הישיבות ראש הישיבה הגאון הגדול רבי שלום כהן, והורה לנו שבמקביל לקיום העצרת ולמען החיזוק הפנימי של בני התורה, ולמען ביטול הגזירה הנוראה יש להוסיף בתפילה את תפילת אבינו מלכנו, כפי שנהג מרן רבינו עובדיה יוסף זצ״ל "אני מקווה שגם שבעולם הישיבות, גם אצל אחינו האשכנזים, ימשיכו בקו האחדות הנדיר ויצטרפו לקריאתו הקדושה של מורנו ראש הישיבה. והן אל כביר לא ימאס תפילת רבים".

יואב בן צור (צילום: שלומי כהן)

כזכור, במהלך הכינוס המאוחד של מועצות גדולי וחכמי התורה ביום שני האחרון, התפרץ הגר"ש כהן בבכי ואמר: "עדתנו (הספרדים, י-כ) היא בעוונות הרבים אמורה להיפגע בצורה הכי קשה, בצורה הכי קשה, עלינו לתמוך בהם" אמר הגר"ש כהן.

בשלב הזה פרץ הגר"ש כהן בבכי: "מורי ורבותי, אני מבקש שתצא מכאן... (הגר"ש בוכה, י-כ), תצא מכאן החלטה, החלטה, 'עת צרה היא ליעקב', לא מעניין אותנו מהכסף שלהם, לא מעניין אותנו כלום, מעניין אותנו התורה, זה מה שהקב"ה רוצה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר