חרדי שסירב לנסוע בשבת ונורה בטייזר - תובע מיליונים

י', גבר חרדי, אב לחמישה, נורה על-ידי שוטרים באקדח טייזר, בעיצומה של השבת, לאחר שסירב לחללה וביקש לצעוד רגלית לתחנת המשטרה, כעת הוא תובע מיליונים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אקדח הטייזר (צילום אילוסטרציה: jasonesbain, ויקיפדיה)

סירב לנסוע בשבת ונורה בטייזר, כעת הוא תובע מיליונים: ביום שבת לפני כשנתיים, פרץ ויכוח בין י', בן 38 כיום, חרדי ואב לחמישה ילדים, לבין אשתו. כתוצאה מקריאה טלפונית של השכנים, הוזעקו למקום מספר שוטרים, ואחד מהם ביקש מהגבר להיכנס לניידת ולהתלוות אליו לתחנת המשטרה.

הגבר החרדי סירב לנסוע בשבת, והציע להגיע לתחנת המשטרה ברגל, שכן היא נמצאת במרחק דקות הליכה ספורות מביתו.

בתביעה לפיצויים שהגיש בימים אלה פרקליטו, עו"ד תומר בכר, נטען כי לנוכח סירובו של הגבר לנסוע בניידת, דחף אותו השוטר בחוזקה, הוציא ללא כל אזהרה את אקדחו החשמלי (רובה טייזר - צ.ג.), וירה בו - לעיני אשתו וחמשת ילדיו הקטנים. "בני המשפחה ההמומים לא ידעו כי מדובר באקדח חשמלי, והיו בטוחים כי הגבר עומד למות", אומר עו"ד בכר.

לדברי עו"ד בכר, השוטר אזק את ידיו של הגבר בחוזקה מאחורי גבו, והמשיך לירות בו, לדבריו, עוד מספר פעמים, שאחריהן גרר אותו מרצפת ביתו, והעלה אותו לניידת בדרך לתחנת המשטרה.

בתחנה נחקר הגבר ושוחרר למעצר בית אצל אביו, כשלמחרת הותר לו לחזור לביתו. כיומיים לאחר האירוע, פנה הגבר למרפאת "ביקור רופא" והתלונן על כאבים בגוף, הקאות, רעש באוזניים, שלשולים ומכת חשמל מ'שוקר'.

ממצאי בדיקתו העלו "סימני חשמל". בשל מצבו הרפואי, הוא הופנה להמשך טיפול רפואי בבית החולים "בלינסון". בבדיקה הרפואית בבית החולים נקבע כי הגבר סובל, בין היתר, מסימני ירי בחזה מימין. עם שחרורו הומלץ לו על מעקב רפואי, על טיפול תרופתי ועל הערכה פסיכיאטרית.

מספר שבועות לאחר האירוע, התלונן הגבר בפני רופא המשפחה בקופת החולים, כי מאז האירוע הוא סובל מחרדה ומאי שקט נפשי. עקב מצבו הרפואי, הוא הופנה להמשך קבלת טיפול נפשי במרכז לבריאות הנפש "גהה".

ממצאי הבדיקה ב"גהה", שצורפו לתביעה נגד המדינה, העלו, כי הגבר סובל מפוסט טראומה קשה בעקבות האירוע, ומהתקפי אימה המתבטאים באי שקט, בקצב חשיבה איטי, בדפיקות לב, בהזעת יתר, בחוסר אוויר, ברעידות ובגמגום.

נוכח מצבו, נרשם לו טיפול תרופתי, והוא המשיך במעקב רפואי. בהמשך פנה הגבר מספר פעמים לרופא קופת החולים עקב "התקפי אימה", תחושת אי שקט, פחדים וסיוטים, קשיי נשימה, כאבי ראש, קושי בריכוז ובתפקוד, ומחשבות חוזרות ונשנות על האירוע.

מספר חודשים לאחר מכן הופנה התובע בשנית ל"גהה", נבדק, ונמצא כי עוצמת המחשבות שמהן הוא סובל בעקבות המאורע היא "על גבול הפסיכוטי". עוד נמצא, כי קיימת אצלו פגיעה ניכרת בתפקוד בעקבות האירוע, אי שקט ומחשבות שווא של רדיפה. לאור מצוקתו, הוחלט להעניק לו טיפול תרופתי של נוגד חרדה.

לאור כל זאת הגיש עו"ד בכר תביעת נזיקין לביהמ"ש המחוזי בתל אביב נגד המדינה בדרישה כי תפצה את התובע בגין נזקי גוף, בסכום המקסימלי שבסמכות בית המשפט, לכל הפחות 2.5 מיליון שקלים.

לפני כחודש הורשע הגבר בעבירה של התנגדות למעצר ולחיפוש. יתר האישומים, כפי שהופיעו בכתב האישום המקורי, כאיומים ותקיפת שוטר, נמחקו מכתב האישום.

"מחיקת האישומים מעידה בבירור על האופן הרשלני שבו התנהלה משטרת ישראל, כשהשתמשה בכוח בלתי סביר, בשל סירובו של אדם חרדי להתפנות ברכב בשבת", אומר עו"ד בכר. "זאת, כאשר תחנת המשטרה נמצאת במרחק של 5 דקות הליכה מביתו".

לדברי עו"ד בכר, בהתנהגותה הרשלנית הפרה המשטרה את חובותיה הקבועות בפקודת המשטרה, לשמירה על ביטחון הנפש והרכוש ועל קיום הסדר הציבורי.

"טרם המאורע, שימש הגבר אב למופת לחמשת ילדיו, ועובד מוערך במקום עבודתו", אומר עו"ד בכר. "הוא פרנס את משפחתו ללא כל הגבלה ותפקד באופן תקין ושוטף. כיום הוא סובל מנכות נפשית - אין ולא יכול להיות ספק, כי עקב הפגיעה ותוצאותיה, נגרמו לתובע הפסדי השתכרות רבים, הצפויים להוסיף ולהיגרם לו גם בעתיד".

בנוסף, לדברי עו"ד בכר, מאז האירוע נזקק הגבר לעזרת צד ג', כפי שאף יזדקק בעתיד, עקב המוגבלות שנוצרה לו בתפקוד היומיומי וכן בתפקוד החברתי. כמו כן, נגרמו לו הפסדים כלכליים בגין הוצאות על טיפולים רבים ותרופות, וכן הוצאות נסיעות לקבלת טיפולים אלו. לפיכך, ולאור הסבל הרב שנגרם לו, תובע הגבר, באמצעות עו"ד בכר ממשטרת ישראל ומהמדינה, פיצויים בגבול סמכותו של בית המשפט המחוזי בתל אביב (לכל הפחות 2.5 מיליון שקלים) בו נדונה בימים אלה התביעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר