דו"ח מבקר המדינה: יש אפליית נשים בשירות הציבורי

דו"ח מבקר המדינה שפורסם לרגל יום האישה הבינלאומי מעלה טענות קשות בנוגע לשוויון בין נשים וגברים בשירות הציבורי. המבקר קרא לממשלה ולשרים לפעול בנידון (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מבקר המדינה יוסף שפירא (צילום: פלאש 90)

דו"ח מבקר המדינה המתפרסם לרגל יום האישה הבינלאומי קובע כי ישנה אפליה על בסיס מגדרי בין גברים ונשים בשירות הציבורי של מדינת ישראל. בין היתר, נתגלתה אפליה במשרדי ממשלה, בתי חולים תאגידים וחברות ממשלתיות. מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא קבע כי השירות הציבורי בישראל נכשל ביישום עיקרון השוויון.

בשנת 2011, כך לפי דו"ח המבקר, שיעור הנשים בשירות הציבורי עמד על 64%. שיעור הנשים בדרג הבכיר יותר היה בין 32% ל-34%. בדרג השני שיעור הנשים עמד על 36% ובדרג השלישי על בין 39% ל-44%.

בדירוג המשפטנים בניכוי העובדים בדרגים הבכירים, נתגלה שיעור נשים נמוך עוד יותר: בין 11% עד 13% בלבד.

הנתונים מלמדים לפי מבקר המדינה על כך שככל שהדרג נחשב בכיר יותר, שיעור הנשים המועסקות בו הולך וקטן. עוד עולה מהדו"ח, כי בין השנים 2009 ו-2011 כמעט לא חל שינוי בשיעור הנשים בדרגי הניהול הבכירים.

מבקר המדינה כתב כי "על מנת להביא לשינוי, שהוא חיוני ובר השגה, לא די במילים. על הממשלה ושריה, האחראים לצביונו של השירות הציבורי ולבחירת העומדים בראשו - כל אחד בתחומו, לפעול באופן יזום לקידום השוויון המגדרי בקרב נושאי התפקידים הבכירים ולהימנע ממינויים שיפגעו בהשגתו של יעד זה".

שפירא הוסיף ואמר כי על הממשלה ושירה "לעמוד על החסמים המונעים ייצוג הולם של נשים בתפקידים הבכירים בארגוניהם, ולגבש תוכנית סדורה להסרתם שתביא לשיפור בייצוג הנשים עד להשגת שוויון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר