במי החרדים יתמכו לנשיאות?

"נצביע למי שלא יקבל את תמיכת נתניהו, נביך אותו"

הבחירות לנשיאות ייערכו בחודש יוני, והנציגים החרדים עדיין לא החליטו למי להעניק את קולם בבחירות שייערכו בכנסת. גורמים בש"ס ויהדות התורה: "נעשה הכל בכדי להביך את נתניהו", לדבריהם, מועמד שיזכה לתמיכת רה"מ, ייאבד את תמיכת הסיעות החרדיות. שני המועמדים העשויים לזכות בתמיכה: ריבלין ופואד (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
רובי ריבלין (צילום: פלאש 90)

בחודש יוני הקרוב יבחרו 120 חברי הכנסת את מי שיחליף את שמעון פרס בלשכת נשיא המדינה בשכונת טלביה בירושלים, המתמודדים מכתתים את רגליהם מחבר כנסת לחבר כנסת בכדי לקבל את תמיכתו מאחורי הקלפי שיוצב במליאת הכנסת.

השאלה הגדולה כעת היא במי יתמכו שמונה עשר חברי הכנסת החרדים, להם השפעה ניכרת במירוץ לנשיאות המדינה. שני המועמדים כעת העשויים לקבל את תמיכת חברי הכנסת החרדים הם חברי הכנסת ראובן רובי ריבלין ופואד בן אליעזר.

לחברי הכנסת החרדים יש בימים אלו אינטרס אחד, להכאיב לראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר כלל לא אכפת להם מי ייבחר לנשיאות.

החכי"ם החרדים יוצאים מנקודת הנחה לפיה נראה כעת כי ראובן רובי ריבלין לא יזכה לתמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - עמו הוא מסוכסך זה תקופה ארוכה. כאשר תמיכתו של נתניהו במירוץ תינתן לשר סילבן שלום אם יחליט להתמודד לתפקיד. הח"כים החרדים סבורים כי במידה וריבלין ייבחר, הדבר יגרום למבוכה גדולה לנתניהו.

השאיפה החרדית: להביך את נתניהו (צילום: פלאש 90)

מצד שני, הח"כים החרדים לוקחים בחשבון מצב בו נתניהו יצליח ליישר את ההדורים עם ריבלין בסיוע ח"כ חיים כץ שעובד על כך שעות נוספות. במצב כזה, בו ריבלין יקבל את תמיכת נתניהו, הוא עשוי לאבד את תמיכת הח"כים החרדים.

מועמד נוסף שעשוי לקבל תמיכה מהנציגות החרדית הוא ח"כ פואד בן אליעזר. בן אליעזר הוא חבר אופוזיציה מטעם 'העבודה', הוא סירב להצביע בעד חוק הגיוס למרות איומי 'יש עתיד' כי לא יתמכו בו במירוץ לנשיאות. לפי גורם פוליטי, החכי"ם החרדים יסייעו להביא לבחירתו של בן אליעזר, אולם לא ידברו על כך בגלוי וזאת בכדי לא לגרום ליאיר לפיד לעבוד קשה עבור מועמדו של נתניהו.

במידה והנציגים החרדים אכן ייתמכו בבן אליעזר, והשר סילבן שלום יתמודד גם הוא לתפקיד, הרי שסיכוייו של בן אליעזר יהיו הגדולים מבין המתמודדים.

"אנחנו נעשה הכל בכדי להביך את נתניהו" אומר בכיר ב'דגל התורה': "זה האינטרס הראשון שלנו. אם ריבלין יתמודד אנחנו נצביע בשבילו, למרות הקושי שכרוך בכך שהוא הצביע בעד חוק הגיוס. יש אויב אחד ושמו בנימין נתניהו, בו אנחנו נתמקד, נעשה הכל בכדי להביך אותו".

בש"ס גם כן נשמעו קולות דומים: "ההחלטה תהיה משותפת עם יהדות התורה. אנחנו מקווים שנביא נשיא נהיה אלה שיתמכו בו ולא בנימין נתניהו. נתניהו כרת אתנו גט כריתות, אנחנו כאופוזיציה נעשה הכל בכדי להביך אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר