הפתעה בבני ברק: מפגינים חילונים נגד גיוס חרדים בכפייה

באי ההפגנה נגד מעצר תלמיד הישיבה החרדי בבני ברק הופתעו לגלות ביניהם שני צעירים חילונים. אחד מהשניים, גלעד ברגר, אמר: "אני מתנגד לכל סוג של גיוס כפוי". חברו, רוני לקס: "חשבתי שיהיה כדאי שנבוא" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

מאות בני האדם שהשתתפו הערב (רביעי) בהפגנה ביציאה מהעיר בני ברק כנגד מעצרו של תלמיד ישיבה שלא התייצב בלשכת הגיוס, הופתעו לגלות הבעת תמיכה מצד צעירים חילונים שהגיעו למקום והניפו שלטים נגד גיוס חרדים בכפייה.

גלעד ברגר, אחד הצעירים החילונים שהגיעו למקום, אמר בשיחה עם 'כיכר השבת': "באתי לפה לשם הפגנת סולידריות עם המאבק החרדי", ברגר סיפר כי הוא מתנגד לכל סוג של גיוס כפוי: "אני חושב שקודם כל אנחנו אזרחים ולא חיילים, ולכן כמו שאני לא אסכים להתגייס מטעמים מצפוניים, אני מכבד גם את טעמי הדת של אי ההתגייסות של החרדים".

ההפגנה בבני ברק, הערב (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

רוני לקס, צעיר חילוני נוסף שהשתתף בהפגנה אמר: "כששמעתי אתמול על ההפגנה החרדית, נגד המעצר של הסרבן החרדי חשבתי שיהיה כדאי שנבוא".

הבוקר (רביעי), סיפרה ענת פז, אמו של העצור בשיחה עם "כיכר השבת" על התחושות: "אנחנו מתפללים וסופרים את הימים והשעות. התגובה שלנו היא בעיקר מתרכזת לנסות לא לחשוב על האי נעימות שהוא עובר שם. אנחנו סומכים על יעקב ישראל הוא בחור חזק, בחור שיודע לאן הוא הוא הולך".

גלעד ברגר ורוני לקס בהפגנה בבני ברק, הערב (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

"מצד שני בכל זאת זהו ניסיון שלא הייתי רוצה שהוא יעבור אבל אם הקדוש ברוך הוא סובב את הדברים בצורה כזאת שזה הניסיון שהוא עובר אז אני יודעת שיש לו את הכוחות לעבור את זה ואנחנו מתפללים עליו וסופרים את השעות שזה יגמר", אמרה האם.

האם הוסיפה ואמרה: "אין לנו טענות על הצבא, אין בכלל טענות על הצבא. הצבא לצערנו הוא לא צד בכל העסק הזה, הטענות שלנו הם על הפוליטיקאים. הצבא מיישם הוראות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר