עו"ד יורם שפטל מתנצל? "מאחל לרב שטיינמן שנים רבות"

בעקבות הסערה שעוררו דבריו נגד מרן הגראי"ל שטינמן והדרישות שהביעו אישי ציבור חרדים ב"כיכר השבת" לפטרו, בוחר עו"ד יורם שפטל להתנצל רק על חלק מהדברים (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עו"ד יורם שפטל (צילום: פלאש 90)

שבוע לאחר שהתבטא בחוצפה ועזות, במילים מעוררות סלידה אשר אוזן יהודית אינה יכולה לסבול, תוך שימוש בקללות ונאצות נגד מנהיג הדור, מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, עו"ד יורם שפטל, מתנצל.

דבריו של שפטל בשבוע שעבר, עוררו סערה עצומה. אתר "כיכר השבת, נמנע מלצטט את הדברים החמורים אך אישי ציבור חרדים קראו באמצעות "כיכר השבת" לפטרו מהגשת התוכנית.

בתוכניתו היום (חמישי) שב עו"ד שפטל לאולפן, ובניגוד לדרך האופיינית לו הוא בחר לפתוח את תוכניתו ללא משפטים מעוררי מחלוקת. הפעם הוא ניסה להתנצל.

שפטל סיפר למאזיניו על הסערה שהתעוררה בעקבות דבריו. הוסיף ואמר כי הוא מתנצל כעת רק בגלל שהתבקש על ידי מאן דהוא לעשות כן: "בשבוע שעבר בעקבות דבריי החריפים נגד הרב אהרון שטיינמן, קמה סערה מסוימת והתבקשתי להבהיר ואני זאת ברצון ובחפץ לב שלא התכוונתי בשום צורה שהיא לייחל חלילה וחס למותו".

"אני התייחסתי אך ורק לשמו ולזכרו", הוא מבהיר בסוג נוסף של התבטאות אומללה.

בשילוב שפת האידיש איחל שדרן הרדיו מעורר המחלוקת, כי ראש הישיבה יזכה לשנים רבות: "יתרה מכך מאחר והרב שטיינמן הוא בן מאה שנים אז אני לא אאחל עד מאה ועשרים כי זו לא ברכה כזאת גדולה, אז אני אאחל לו מאה עשרים שנה ועוד עשרים שנה ואני מקווה שבעקבות זאת אלה שנחרדו לשווא באו על סיפוקם".

כזכור, שפטל השתלח בשבוע שעבר ואמר בין היתר: "הרב שטיינמן מעז לומר לחברי הכנסת והשרים של הממשלה הלאומית שסוף סוף אחרי 65 שנה שמו קץ לפחות מבחינת החוק להשתמטות ההמונית המבישה, המחפירה, המבזה את התורה של 95% מן הציבור החרדי מלשרת בצבא".

"הרב אהרון שטיינמן כמיטב המסורת של אותם רבנים אנשי דמים בדיעבד קורא ואומר לחברי הכנסת שהצביעו בעד החוק הזה ולשרים שהצביעו בעד החוק הזה 'יימח שמם וזכרם'", טען שפטל בהסתמך על דיווח ב"ישראל היום", ובשלב זה עבר לקלל ולגדף באופן אישי את מרן ראש הישיבה, מפאת כבודה של תורה וכבודם של מאות אלפי הגולשים החרדים, אתר "כיכר השבת" נמנע מלצטט את הדברים החמורים.

יו"ר 'דגל התורה', חבר-הכנסת משה גפני, אמר ל"כיכר השבת" בתגובה להתבטאות המחוצפת: "מה ניתן כבר לצפות מאדם כזה שיכול היה לעמוד מול כל בני עמו ולהגן על דימאניוק?".

"רק אדם כזה יכול לדבר כך ולפעור את פיו נגד מנהיגם הרוחני של מיליוני יהודים בארץ ובעולם שחלק גדול מהוריהם נרצחו על ידי אותו דימאניוק ושותפיו", אומר גפני.

ח"כ גפני הוסיף כי יפנה לבעלים של התחנה וידרוש לפטר את האיש לאלתר.

חבר-הכנסת יעקב אשר הגיב בשיחה עם "כיכר השבת" לדברים החמורים: "אני לא חושב שהאיש הזה ראוי לתגובה, אדם שפוער פיו נגד מנהיג הדור, זה אדם שמוכן למכור את נשמתו עבור פרסום וזו כנראה הסיבה שהוא היה העורך דין הישראלי היהודי היחיד שהיה מוכן להגן על דמיאניוק. תאוות הפרסום שלו מעבירה אותו על דעתו ולכן עלינו להתעלם ממנו בבוז".

"אני תומך בדרישה לפטרו אך כמו שאני מכיר את אותו ערוץ, הערוץ הזה מפרנס הרבה פוערי פה כנגד הציבור החרדי אך הפעם זה העלה מדרגה ואני מצפה שהאיש יפוטר לאלתר", אומר אשר.

חבר-הכנסת מנחם אליעזר מוזס הביע בשיחה עם "כיכר השבת" זעזוע וחלחלה מדברי שפטל. "מדובר באדם גס רוח, שהפעם חצה את הגבולות ופצח פיו כנגד מאור וגדול הדור. לא פלא שמי שייצג את רוצח היהודים דמיאניוק מעז לפתוח פיו בצורה שפלה כזו", אומר מוזס.

יוסי אליטוב, חבר מועצת הרשות השנייה, אמר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "סגנונו המשתלח והבוטה של עו"ד שפטל כלפי מגזרים וציבורים שונים בחברה הישראלית והפגיעה האישית הקשה השוצפת מפיו כלפי דמויות רוחניות ותרבותיות בעם היהודי, אינם יכולים לחלוף ללא תגובה מתבקשת מצד הרשות השניה".

"שפת הביבים של שפטל ודומיו, מעמיקה את השסעים בחברה הישראלית ויוצרת אווירה קשה של אלימות ושנאה. בימים הקרובים נדון ברשות השניה בהתמודדות הנכונה מול אקלים של רוע וכיעור מן הסוג הבוטה הזה", אמר אליטוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר