תשרתו - תקבלו?

הקריטריונים של לפיד: בוגרי מסלולי שילוב חרדים - בחוץ

ביום חמישי טען שר האוצר יאיר לפיד כי ביטול המע"מ על דירה ראשונה לא מפלה את המגזר החרדי, וכי אם ישרתו בצה"ל - יוכלו לקבל את ההטבה. אלא, ששירותם הצבאי של חלק גדול ממשרתי השח"ר - 16 חודשים, לא עונה על הקריטריון שהציב יאיר לפיד לקבלת ההטבה - 18 חודשי שירות צבאי או אזרחי לגבר (חרדים)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
חיילי שח"ר (צילום ארכיון: משה בן נעים, למצולם אין קשר לכתבה)

חלק גדול מהמשרתים החרדים בצה"ל לא יזכו כנראה להנות מהטבה שמתכנן שר האוצר יאיר לפיד: נוסח הקריטריונים הסופי לקבלת הטבת הפטור ממע"מ ברכישת דירה ראשונה שנשלח בסוף השבוע (חמישי) לחברי הממשלה, מגלה כי חלק משמעותי מן החיילים החרדים המשרתים במסלולי השח"ר, לא יזכו ככל הנראה להנות ממנה.

הקריטריונים, אותם הגדיר שר האוצר ויו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, מתנים את ההטבה בשירות צבאי, לאומי או אזרחי של אחד מבני הזוג, כאשר לאישה עומד השירות המתבקש על לפחות 12 חודשים, ואילו לגבר עומד השירות המתבקש על 18 חודשים לפחות.

מקריטריון זה עולה, כי השירות הצבאי הבסיסי במסלולי שילוב החרדים - אינו עונה על הדרישה, וחלק גדול מהחיילים החרדים לא יוכלו לקבל את ההטבה.

שר האוצר יאיר לפיד (פלאש90)

לשירות במסגרות השח"ר, ניתן להתגייס מעל גיל 22, כאשר אורך השירות הבסיסי אותו משרתים חלק גדול מהחיילים החרדים בגילאים אלו עומד על שישה עשר חודשים, פחות מהמתבקש בקריטריונים.

מי שכן עשויים לקבל את ההטבה לפי הקריטריונים, אלו חיילי המסלול החרדי-קרבי בנח"ל החרדי, בו השירות ארוך יותר, וכן חיילים חרדים המתגייסים למסלולים היוקרתיים יותר בשילוב חרדים, ונדרשים לחתום על תקופת שירות ארוכה יותר משנה וארבעה חודשים.

יצויין, כי בסוף השבוע (חמישי) שר האוצר יאיר לפיד פנה לצעירים חרדים-מודרנים באמצעות עמוד הפייסבוק שלו, וטען כי התכנית מיועדת גם עבורם. "לצעירים החרדים שקוראים אותנו כאן אני רוצה לומר: בניגוד לכל ההשמצות התוכנית בהחלט כוללת גם אתכם" טען לפיד.

"נשמח מאוד לתת את ההקלה המשמעותית הזו גם לכם" הוסיף שר האוצר ואמר: "כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לקבל אותה זה להתגייס לצה"ל או לשירות האזרחי".

כאמור, הקריטריון של שירות צבאי לגבר העומד על 18 חודשים, מוציא מ'בריכת' מקבלי ההטבה - חלק גדול מהמשרתים החרדים במסלול השח"ר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר