בעיצומה של הלוויה: קרב בין בני המשפחה לחברה קדישא

בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים הובאה לקבורה לפני שבוע אישה חרדית, אלא שאז התברר לבני המשפחה כי היא מיועדת לקבורה בקומות בניגוד לסיכום שנעשה עמם (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הר המנוחות (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

לפני שבוע ימים הובאה לקבורה בבית העלמין הר המנוחות בגבעת שאול, אישה חרדית חשובה הנמנית על אחת המשפחות החשובות בקהילה חרדית מפורסמת.

למרות סיכום עם ה'חברא קדישא', התברר למשפחה לתדהמתם כשהובאה האישה לקבורה, כי נלקחה לקבורת קומות, שפוסקי ההלכה אוסרים, זאת בנוסף לכך שהיא הייתה אמורה להיקבר ליד אישיות מראשי השמאל הישראלי.

בתוך ההלוויה התפתחה דרמה של ממש ומלחמה בין המשפחה ל'חברא קדישא'. המשפחה איימה שאם לא ישנו מידית את קבורת האישה, הם לא יתנו לקבור אותה, ויביאו למקום את כל כלי התקשורת לחזות בדרמה המתחוללת סביב הקבורה.

ידיד המשפחה שנכח בהלוויה הביע זעזוע מהמצב וטוען שזה היה ביזיון המת, וניסיון לכפות על משפחה חרדית דברים הנוגדים את ההלכה, תוך הטעיה של המשפחה.

"החברא קדישא מנצלת את העובדה שחלקים גדולים במשפחות לא מודעים לבעיה ההלכתית של קבורה בקומות והרגישות של שעת הקבורה ומנצלים זאת לכפות בכוח קבורת קומות", הוא טוען בשיחה עם "כיכר השבת".

בסופו של דבר לאחר מאבק שנמשך שעתיים בתוך בית העלמין, תוך ביזיון הנפטרת, נצחה המשפחה והאישה הובאה לקבורה בחלקת שומרי שבת בקבורה רגילה על פי ההלכה היהודית.

תגובתם של מנהלי חברה קדישא טרם נתקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר