מאבק הליטאים בחב"ד

הגרא"מ שך הכריז מלחמה, הגרב"ד פוברסקי השלים

13 שנים לאחר פטירתו של ראש ישיבת פוניבז' מרן הגרא"מ שך שנאבק עד סוף ימיו בחסידי חב"ד וכינה אותם "הכת הכי קרובה ליהדות", ראש ישיבת פוניבז' הנוכחי הגרב"ד פוברסקי מסיים את המלחמה ההיסטורית. בהתבטאות ליטאית נדירה על הרבי מליובאוויטש אמר: "אני מתפעל מבקיאותו וגאונותו של הרבי" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עמוד השער של "כפר חב"ד" (צילום: באדיבות כפר חב"ד)

האחדות בעולם החרדי שוברת שיאים חדשים: ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, חבר מועצת גדולי התורה של "דגל התורה", יופיע בעמוד השער של השבועון "כפר חב"ד" הקרוב.

הגרב"ד פוברסקי העניק שיחה מאלפת על גדולתו ותורתו של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זיע"א, לרב מאיר אליטוב, מחבר סדרת הספרים הפופולרית 'משנתו של הרבי מליובאוויטש'.

עורכי העיתון בחרו לתת בעמוד השער את הכותרת: "להפיל את החומות".

במהלך השיחה, הרב אליטוב אמר ש"הגיע הזמן שגם בישיבת פוניבז' ובשאר הישיבות הליטאיות ישמעו על אלפי חידושיו המופלאים של הרבי בש"ס, ברמב"ם, בירושלמי, ברש"י על התורה וכו'. זוהי שעת הכושר להפיל את החומות שנבנו סביב עולם הישיבות מפני תורתו של הרבי".

הרב אליטוב הוסיף ואמר ש"בימים האלו בהם עומדת היהדות החרדית על נפשה תוך התלכדות גדולה של כל גווני הציבור החרדי, הגיע הזמן לתקן גם את העוול הגדול, שהוא לא בעיקר כלפי תורתו של הרבי, אלא בעיקר כלפי אלפי בחורי הישיבות. הם, הבחורים, לא רק שלא שמעו דבר וחצי דבר מתורתו, אלא שאינם יודעים אפילו מה הם מפסידים בגלל המחלוקת על חב"ד".

הרב פוברסקי סיפר כי הוא מקבל שיחה שבועית של הרבי מליובאוויטש, אותה מדפיסים לאור בחב"ד מידי שבוע. "אני מתפעל מגאונותו וגאונותו של הרבי", אמר הגרב"ד פוברסקי.

כמו כן סיפר ראש ישיבת פוניבז' על פגישתו הלילית עם הרבי מליובאוויטש לפני קרוב לשישים שנה, במהלכה שוחח עם הרבי בדברי תורה.

הכתבה ההיסטורית ב'כפר חב"ד' - העיתון הרשמי והנפוץ בחסידות חב"ד, צפויה לעורר הדים רבים בעולם החרדי, זאת על רקע המתיחות והיריבות הקשה בין הליטאים לחב"ד בשנים האחרונות.

עמוד השער של "כפר חב"ד"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר